تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۲۸۱۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

یازده مورد پروانه بهره‌برداری معادن در کردستان صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری یازده مورد پروانه بهره‌برداری معادن با اشتغال ۲۶۹ نفر در استان صادر شد.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی عصر چهارشنبه در شورای معادن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۵۶ پروانه بهره‌برداری معدنی در کردستان وصول شده و اشتغال اسمی واحد‌های معدنی استان بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر و اشتغال واقعی این واحد‌ها ۴ هزار و ۱۳۹ نفر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ۱۹۶ واحد معدنی در کردستان فعال است، افزود: ۱۵۹ معدن هم در کردستان غیرفعال است.

وی از شناسایی ۱۸ گونه ماده معدنی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری ۱۱ مورد پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۲۶۹ نفر در استان صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به وضعیت استان در مورد وصول حقوق دولتی پرداخت و خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان وصول حقوق دولتی از ۳۶۱ معدن در استان صورت گرفته است.

خلیقی با بیان اینکه ۸۱۶ میلیارد تومان از حقوق وصولی دولت مربوط به قروه بوده است، اذعان کرد: میزان وصول حقوق دولتی معادن در سال گذشته یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کردستان دارای ظرفیت خوبی در حوزه معادن است و باید با راه‌اندازی نهضت اکتشاف و استخراج شاهد رشد تولید از طریق معادن استان باشیم و تلاش کنیم تا ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به کردستان باز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده