تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۲۸۰۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برنامه راهبردی معدن وزارت صمت با تمرکز بر فعال‌سازی معادن ابلاغ می‌شود

‌می‌متالز - مدیر اجرایی کارگروه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن در جلسه‌ای در استان خراسان جنوبی گفت: به زودی برنامه راهبردی معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نخستین بار از زمان تشکیل این وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مدیر اجرایی کارگروه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن در جلسه‌ای در استان خراسان جنوبی گفت: به زودی برنامه راهبردی معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نخستین بار از زمان تشکیل این وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن در این جلسه که با حضور معاون عمرانی استانداری برگزار شد، عنوان کرد: در این برنامه راهبردی، احیا و فعال‌سازی معادن غیرفعال جزو اولویت‌های وزارت صمت قرار گرفته که با پیگیری‌های دفتر طرح احیا و اداره کل صمت خواهیم توانست برنامه خوبی را برای فعال‌سازی واحد‌های راکد در کشور انجام دهیم.

وی درباره این جلسه توضیح داد: یکی از مصوباتی که در این جلسه در مورد آن تصمیم گیری شد، تعیین تکلیف واحد‌هایی بود که در استان راکد بودند و عملا فعالیتی نداشتند و مقرر شد سازمان صمت سریعا این معادن را تعیین تکلیف کرده و اگر نیازی وجود داشت با ارسال نامه سلب صلاحیت برای این واحد‌ها گزارشی را در جلسه بعدی شورای معادن حتما ارائه کند.

جرجانی افزود: برای واحد‌هایی که آمار استخراج و تولید خود را وارد سامانه کاداستر نکرده‌اند، مقرر شد با توجه به اینکه لیست برای آن‌ها توسط دفتر طرح احیا ارسال شده بود، سریعا سازمان صمت پیگیری کرده و در صورت لزوم سهمیه سوخت آن‌ها تا زمانی که آمار دقیق خود را وارد سامانه کنند حتی حذف شود.

وی ادامه داد: در جلسه بعدی شورای معادن سازمان صمت با جمع‌بندی همه این موارد در سیاست‌گذاری و اعمال سیاست‌های جدید و برای اینکه معدن‌کار وظایف قانونی خود را انجام دهد آن را برای جلسه شورای معدن ارسال خواهد کرد.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن تصریح کرد: فرآیند مزایده چهار بسته سرمایه‌گذاری که توسط دفتر طرح احیا برای فاصله باقی مانده تا پایان سال معرفی شده توسط سازمان صمت انجام خواهد شد و تا پایان سال بر اساس طرحی که ارائه و تکلیفی که انجام شده بود تعداد ۱۰۰ واحد معدنی که راکد هستند تعیین تکلیف شده و برای فعال‌سازی ۴۶ محدوده معدنی هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری سازمان صمت فعال‌سازی ۲۶ محدوده معدنی در استان خراسان جنوبی را انجام داده است که در این زمینه جزو استان‌های برتر به حساب می‌آید.

معاون استاندار خراسان جنوبی نیز در ادامه جلسه با شرح توضیحات کاملی در خصوص احیای معادن و اهمیت آن برای دولت سیزدهم به منظور اشتغال‌زایی و افزایش تولید، اعلام کرد: استانداری و اداره کل صمت تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی معادن انجام خواهند داد.

وی همچنین به زیرساخت‌های مورد نیاز در معادن استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تامین ماشین آلات بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله مواردی است که می‌تواند احیا و فعال‌سازی واحد‌های راکد را بیش از پیش دست یافتنی کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده