تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۲۹۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری:

شرکت‌ها با معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاری‌های استانی خود را توسعه دهند

‌می‌متالز - عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌هایی که در مناطق محروم واقع شده و براساس قوانین مشمول معافیت مالیاتی قرار می‌گیرند، باید بیایند و حداقل سرمایه گذاری‌های خود را در مناطق محروم توسعه دهند.

به گزارش می‌متالز، با اشاره به معضل «معافیت‌های مالیاتی به برخی از شرکت‌های بزرگ»، گفت:در قانون آمده است که بخشی از شرکت‌ها در مناطق محروم مورد معافیت مالیاتی قرار گیرند.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال معادن سیرجان، گل‌گهر و چادرملو سود‌های کلانی را در جریان فعالیت خود کسب می‌کنند.

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادن برشمرده شده در مناطق محروم واقع شدند، گفت:این معادن اگر هم مالیات پرداخت نکرده و مورد معافیت مالیاتی قرارمی‌گیرند باید بیایند و حداقل سرمایه‌گذاری‌های خود را در مناطق محروم توسعه دهند.

قادری بیان کرد: باید برای این بخش‌هایی از سوی دولت مشوق‌هایی دیگری درنظر گرفته شود تا این بخش مقداری به سمت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در همان مناطق سوق داده شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید تفویض اختیارات به استان‌ها بیشتر شود، تاکید کرد: متاسفانه برخی از مدیران اجرایی و اقتصادی در استان‌ها ضعیف هستند و مدیران باید در بسیاری از بخش‌ها تصمیمات مهمی را اتخاذ کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده