تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۲۷
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۲۹۹۱۰

برگزاری سومین جلسه کارگاه تحول دیجیتال در صنعت

‌می‌متالز - جلسه سوم کارگاه تحول دیجیتال در صنعت که توسط گروه کسب‌وکار‌های نوین آن برگزار می‌شود، با همکاری و مشارکت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در محل این اتاق و با حضور فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال و علاقه‌مندان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، جلسه سوم کارگاه تحول دیجیتال در صنعت توسط گروه کسب‌وکار‌های نوین آن و با مشارکت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این جلسه، سعید روحانی، عضو هیات علمی و دانشیار گروه فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، پیرامون هوش مصنوعی در صنعت با سرفصل‌هایی همچون تحولات داده محور کسب‌وکار‌ها در صنعت، روند‌های فناوری در سال ۲۰۲۳، مبانی، کاربرد‌ها و معماری هوش مصنوعی در صنعت مباحثی را ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران به بیان ماهیت شکل گیری مرکز نوآوری و اهمیت توجه به اکوسیستم نوآوری و تحول دیجیتال توسط اتاق بازرگانی تهران پرداخت و ضمن بیان خدماتی که این نهاد به کسب‌وکار‌ها ارائه می‌دهد، گفت: در اتاق بازرگانی تلاش بر این است که همگام با فناوری پیش برویم.

سحر بنکدارپور تاکید کرد که بررسی مقوله تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنایع از منظر حکمرانی موضوع مهمی است که نباید از آن غافل ماند و برای تحقق آن لازم است کسب‌وکار‌های بخش خصوصی با عضویت در اتاق‌های بازرگانی کمک کنند که صدای بخش خصوصی هرچه رساتر به سیاستگذاران و حکمرانان برسد.

پروانه فخیم قاسم زاده، کارشناس ارشد تحول دیجیتال، از دیگر مدرسان این کارگاه بود که پیرامون زیرساخت فناوری برای تحول دیجیتال در صنعت و تاثیر فناوری‌ها بر تحول دیجیتال در صنایع اشاره کرد و به تشریح مواردی از قبیل رایانش ابری، داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و میکروسیس‌ها پرداخت.

در ادامه این جلسه، نفیسه آزاد، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری، با برگزاری یک کارگاه عملیاتی به بیان تاثیرات محیطی تحول دیجیتال برای شرکت‌کنندگان پرداخت و به مفاهیمی همچون صنعت چهارم و تاثیرات آن بر جامعه، بازار کار، انسان‌ها و مسائل و ساختار‌های اقتصادی، زیست‌محیطی و حقوقی اشاره کرد.

براساس این گزارش، کارگاه تحول دیجیتال در صنعت در ۴۰ساعت با میزبانی مراکز بزرگ صنعتی و بازیگران پیشرو اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور در حال برگزاری است که جلسه سوم آن به میزبانی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال، در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده