تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۳۰۰۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روند رو به رشد گل‌گهر در حوزه مدیریت تولید

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، با ثبت رشد ۶۱ درصدی در درآمد‌های عملیاتی خود تلاش می‌کند تا مسیر تحقق چشم‌انداز ۱۴۱۰ را به درستی ایجاد و برنامه استراتژیک خود را اجرایی کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری با رشد ۶۱ درصدی در درآمد‌های عملیاتی خود نبست به مدت مشابه سال قبل همراه شده است.

درآمد عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (نماد: کگل) در دوره ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به ۴۷۸ هزار میلیارد ریال رسید. حجم تولید محصولات در شرکت گل‌گهر نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۶ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که روند رو به رشد گل‌گهر از ماه‌های گذشته آغاز شده است. در آمار‌های ۸ ماهه نیز این شرکت رشد ۵۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل خود محقق کرد و به ۴۱۱ هزار میلیارد ریال دست پیدا کرد؛ که در همین مدت حجم تولید نیز رشدی ۰.۸ درصدی داشته است.

انتشار این آمار نشان می‌دهد که تولید و میزان عملیات‌ها با استراتژی مشخص در حال اجرا است تا بتواند به تحقق سند چشم انداز ۱۴۱۰ منتهی شود.

اما مهمترین نکته برای دستیابی به درآمد عملیاتی افزایش حجم تولید است که در ماه‌های گذشته روند رو به رشدی را در پی داشته و این موضوع حاکی از آن است که تولید براساس همان استراتژی حرکت رو به جلویی دارد.

درواقع برای دستیابی به این رشد باید در تمامی بخش‌ها مدیریتی کارشناسی شده انجام شود. یکی از بخش‌های این استراتژی توسعه اکتشافات است که در ادامه منجر به افزایش تولید در بخش‌های بعدی خواهد شد که در نهایت آمار درآمد‌های عملیاتی این مجموعه را با رشد ۶۱ درصدی همراه کرده است.

اصلی‌ترین دلیل برای مجموعه گل‌گهر که توانسته رشد ۶۱ درصدی را محقق کند، مدیریت درست و کارشناسی شده است.

تدوین نقشه راه کارشناسی شده باعث شده تا گل‌گهر بتواند در تمامی بخش‌ها با رشد همراه شود. بی شک در پایان سال مالی ۱۴۰۲، گل‌گهر با افزایش درآمد‌ها و سوددهی همراه است که منجر به تقویت جایگاه «کگل» می‌شود.

این موضوع نشان می‌دهد مدیریت درست حتی در شرایط پر چالش بخش معدن که درگیر توسعه اکتشافات، تامین ماشین آلات، زیرساخت‌های انرژی و... است می‌تواند روند رو به رشد را ادامه دار کند.

لازمه آن نگاه کارشناسی و سرمایه‌گذاری برای توسعه همه جانبه است. مجموعه‌ای همچون گل‌گهر با تدوین استراتژی ۱۴۱۰ خود تلاش می‌کند تا نه تنها سهم خود را در بازار داخلی بلکه در حوزه صادرات هم افزایش دهد؛ و این اتفاق خبر خوشی برای سهامداران و توسعه صنعتی کشور خواهد بود.

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده