تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۳۳۱۱۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چرا قیمت لیتیوم ۸۰ درصد سقوط کرد؟

‌می‌متالز - رشد آهسته در فروش خودرو‌های الکتریکی، از جمله در بازار برتر خودرو‌های برقی، چین، و عرضه بیش از حد فلزات در بازار، قیمت لیتیوم را در سال گذشته تا ۸۰ درصد پایین آورد و باعث شد معدن‌چیان لیتیوم پروژه‌های توسعه را متوقف کرده و کاهش دهند.

به گزارش می‌متالز، فروش خودرو‌های برقی چین در سال گذشته به رشد خود ادامه داد، اما کمتر از انتظارات بود. از سوی دیگر، تامین کنندگان مواد خام که در دو سال گذشته برای تامین تقاضای رو به رشد به استخراج لیتیوم هجوم آورده بودند، از تقاضای فعلی پیشی گرفته اند. در نتیجه، قیمت لیتیوم در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ و به ۱۳۲۰۰ دلار در هر تن رسید.

دست اندرکاران بازار انتظار دارند تقاضای پایین‌دستی لیتیوم نسبتا ضعیف باقی بماند. تحلیلگران Fastmarkets خاطرنشان کردند که ممکن است مقداری ذخیره سازی مجدد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد که منجر به بهبود خفیف قیمت لیتیوم شود، اما به طور کلی در نیمه دوم سال روند کاهشی خواهد داشت.

در چین، برترین بازار خودرو‌های الکتریکی جهان، ضریب نفوذ خودرو‌های برقی به رشد خود ادامه داده است، اما بر اساس گزارش گلدمن ساکس، رشد حجم فروش خرده‌فروشی خودرو‌های برقی چین به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده