تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۳۱۶۱۵
سرویس خبر : انرژی
ساعدی مطرح کرد:

رهایی از بحران انرژی با اجرای دقیق مصوبات مجلس

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس به راهکار‌های بهبود وضعیت انرژی در کشور و لزوم اجرای قوانین توسط دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و به کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان، قوانین مترقی مجلس را اجرا کند.

به گزارش می‌متالز، قاسم ساعدی با اشاره به مصوبات حوزه انرژی در بودجه سال آینده، گفت: اصلاحات کمیسیون انرژی در بخش‌های مرتبط با انرژی توانست لایحه بودجه را کاربردی‌تر کرده و به یقین در پی مصوبات مجلس ناترازی انرژی در کشور کاهش پیدا خواهد کرد، البته به شرط آنکه دولت این قوانین را به درستی اجرا کند.

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید با تشویق و به کارگیری بخش خصوصی برای کاهش ناترازی انرژی در کشور تلاش کند، به‌ویژه در حوزه گاز و برق که با چالش‌های بسیاری رو به رو هستیم.

وی معتقد است دولت باید با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و به گارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان قوانین مترقی مجلس در بودجه سال آینده را به منصه ظهور برساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ایجاد سیستم متمرکز مدیریتی برای بخش انرژی کشور، رعایت معیار‌های مصوب مصرف حامل‌های انرژی در بخش‌های مختلف اقتصادی- اجتماعی، جایگزینی تجهیزات و تأسیسات قدیمی و فرسوده بخش‌های مختلف مصرف انرژی، بهینه‌سازی مصرف در کل سیستم انرژی کشور، آموزش و اطلاع‌رسانی ملی، تدوین طرح جامع انرژی کشور و اصلاح الگوی مصرف و... ازجمله راهکار‌های است که دولت باید برای بهبود وضعیت انرژی در کشور و اجرای قوانین در این حوزه جدی بگیرد. 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده