تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۳۱۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد:

افتتاح ۱۹ واحد به‌صورت نمادین در آذربایجان‌غربی به‌مناسبت دهه فجر/ ۸۰ واحد تولیدی آماده افتتاح هستند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که با فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر سال‌جاری ۱۹ واحد صنعتی و معدنی استان با حضور مقامات کشوری و استانی بصورت نمادین به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر ۱۹ واحد صنعتی استان با حضور مقامات کشوری و استانی بصورت نمادین به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این واحد‌های صنعتی در آذربایجان‌غربی با سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۲۵۷ نفر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این طرح‌ها عمدتا در زمینه‌های صنایع نساجی و سلولزی، صنایع غذایی، قطعه و ماشین سازی و ... فعالیت می‌کنند.

وی افتتاح طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی و قند میلاد مهاباد را از مهم‌ترین طرح‌های آماده افتتاح استان آذربایجان غربی در دهه فجر امسال اعلام کرد.

سرتیپی با بیان این مطلب که ۱۱ طرح از ۱۹ طرح مذکور در ارومیه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سه طرح در مهاباد، دو طرح در خوی، یک طرح در تکاب، یک طرح در سلماس و ۱ طرح دیگر در شهرستان نقده افتتاح می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: از هفته دولت تا دهه فجر امسال ۸۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای سه هزار و ۷۴۶ نفر صادر و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی همچنین عنوان کرد: در بازه زمانی یاد شده تعداد ۴۶۸ فقره جواز تاسیس برای ایجاد طرح‌های جدید صنعتی و یا توسعه‌ای با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰ هزار و ۶۰۷ نفر صادر شده است.

گفتنی است در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۸ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد که این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال‌زایی برای ۶۱ هزار و ۱۳۹ نفر را فراهم کرده‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده