تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۳۰۶۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع در تشریح مصوبات بودجه‌ای مجلس:

۳۱ همت برای تولید و اشتغال پایدار استان‌ها تخصیص داده شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مصوبات بودجه‌ای امروز مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه (یکم بهمن ماه) و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده ۶۰۰ همت برای سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های دولتی منابع پیش بینی کرده است.

نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی به موجب مصوبه صحن علنی، شرکت‌های دولتی مجاز به انتشار اوراق مالی و اسلامی به میزان ۹۰ همت شدند، ادامه داد: پرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکت‌های دولتی انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که این منابع تاثیری در سقف بودجه نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: ۳۰ همت از این اوراق مالی و اسلامی جهت تکمیل پروژه‌های قطار و حمل و نقل شهری به شهرداری اختصاص یافت که ۵۰ درصد از اصل و سود این اوراق برعهده دولت و ۵۰ درصد از آن برعهده شهرداری‌ها خواهد بود. همچنین مجلس مصوب کرد؛ شهرداری‌ها اجازه دارند تا جهت توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کنند. ۳۰ درصد از این اورق از محل گواهی‌های صرفه جویی و ۷۰ درصد آن هم از محل شهرداری‌ها پرداخت خواهد شد.

زارع بیان کرد: همچنین مجلس مصوب کرد؛ تخصیص برای مناطق سردسیری به دلیل فعالیت در شش ماهه نخست سال، از طریق اوراق درون سالی صورت گرفته و مصوب شد که ۵۰ درصد از تخصیص‌ها در شش ماهه اول سال صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیرو تصمیم نمایندگان، سقف تسهیلات مالی - خارجی ۳۰ میلیارد یورو در نظر گرفته شد. همچنین مصوب شد که ۳۱ همت نیز از محل بودجه عمومی برای اشتغال استان‌ها - هر استان هزار میلیارد تومان - در نظر گرفته شود، ۷۰ درصد از این منابع در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان‌ها و ۳۰ درصد برای پروژه‌های ملی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده