تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۳۱۵۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان هرمزگان خبر داد؛

احیای ۶۱۰ واحد تولیدی در هرمزگان در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان هرمزگان اعلام کرد که در دولت سیزدهم با احیای ۶۱۰ واحد سرمایه‌گذاری راکد، اشتغال بالغ بر ۴ هزار نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عملی شده است.

به گزارش می‌متالز، «خلیل قاسمی» مدیرکل صمت استان هرمزگان، مضن بیان مطلب فوق اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی دولت در دوره اخیر، بررسی مسائل و مشکلات بوجود آمده برای واحد‌های صنعتی بخصوص با توجه به چالش‌های جهانی و بروز کرونا و... بود که در این راستا، با احیای ۶۱۰ واحد سرمایه‌گذاری راکد مجدداً به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه هرمزگان در دولت سیزدهم این امر به اشتغال بالغ بر ۴ هزار نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منجر شده است، اظهار کرد: هرمزگان رتبه اول جذب سرمایه‌گذاری در کشور را بدست آورده و یکی از دلایل آن، استعداد‌های مهم منطقه‌ای و نیز بسترسازی برای جذب این سرمایه‌گذاری‌ها است.

به گفته مدیرکل صمت هرمزگان، یکی از مشکلات مهم استان در زمینه توسعه واحد‌های صنعتی جدید، تأمین برق برای آن‌ها است که در سفر روز پنجشنبه و جمعه رئیس جمهور به هرمزگان، شاهد افتتاح یک نیروگاه ۲۳۱ مگاواتی ساخته شده توسط مجتمع آلومنیوم المهدی خواهیم بود که به پایداری تأمین برق برای صنایع در غرب بندرعباس بسیار کمک خواهد کرد.

قاسمی همچنین از پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت اولین مجتمع تولید شیشه در این استان خبر داد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده