تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۳۱۷۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت:

خراسان‌جنوبی به قطب فناوری و صادرات گوهرسنگ تبدیل می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت از برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن خراسان‌جنوبی به قطب فن‌آوری و صادرات گوهر سنگ در منطقه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «امیرحسین اسدی» در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: امروزه گوهرسنگ‌ها حجم بالایی از تراکنش را در دنیا دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به اقتصاد این استان است.

وی با اشاره به جلساتی که در جریان سفر به خراسان جنوبی با بعضی از فعالان این حوزه مبتنی بر فناوری برای صادرات داشته، افزود: هدف‌گذاری ما این است که تا سال ۱۴۰۵ خراسان‌جنوبی به قطب فناوری و صادرات گوهرسنگ در منطقه تبدیل شود تا بتوانیم در آینده در این زمینه سالانه یک میلیارد دلار صادرات گوهرسنگ داشته باشیم.

به گفته مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت؛ این هدف جز با هم افزایی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی و علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نیز استانداری خراسان جنوبی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید همه ما تلاش کنیم تا از این ظرفیت خراسان‌جنوبی برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: این ظرفیت در دنیا بسیار ارزشمند است و بخشی از آن می‌تواند کمک بسیار زیادی به اقتصاد خراسان‌جنوبی کند و ارز آوری برای کشور به همراه داشته باشد.

به گفته اسدی؛ امروزه بحث خدمات کسب و کار در دنیا مطرح است به‌طوری‌که حدود ۱۲.۵ درصد جی بی تی آمریکا در این زمینه است.

وی تصریح کرد: کار در این خصوص از چندی پیش در وزارت صمت در زمینه‌های مدیریت زنجیره ارزش، هوشمندسازی، تکمیل زنجیره تأمین، خدمات بهره بری، توسعه خدمات فناوری، خدمات تأمین مالی، توجه به دانش روز و... آغاز شده است.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در این راستا تلاش می‌کنیم در هر یک از استان‌های کشور اقداماتی برای توسعه این موارد انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از موضوع‌های خیلی مهم در این خصوص، ایجاد زنجیره ارزش است که اگر بتوانیم آن را مبتنی بر آمایش سرزمین و مزیت‌های رقابتی در هر منطقه از کشور ایجاد کنیم و از شرکت‌های توانمندی برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم، زودتر به هدف مورد نظر خواهیم رسید.

اسدی همچنین گفت: با سفر به خراسان‌جنوبی و برگزاری جلساتی در این خصوص، امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر زمینه انجام این کار را در این استان فراهم کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده