به گزارش میمتالز، ابومحمد هاشمی افزود: ورود به بازارهای جهانی از برنامههای راهبردی در صنعت گوهرسنگ است و هدفی معرفی این هنر صنعت ویژه کشورمان به جهانیان به شمار میرود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط طرح گوهرسنگ (تحت پوشش ایمیدرو) افزود: اکتشافات گوهرسنگها در ۱۱ استان انجام شده است و به نتاجی خوبی در شناسایی این نوع سنگها دست یافتیم.
مجری طرح گوهرسنگ گفت: همچنین اکتشافات یاقوت آغاز شده است و در آبان ماه امسال اولین مسابقات مهارت گوهرتراشی در خراسان جنوبی برگزار شد و برترینهای این دوره شناسایی شده اند.
هاشمی در تشریح الزامات توسعه در این صنعت عنوان کرد: در دو بخش افراد و گوهرسنگها باید برندسازی کنیم. در این زمینه ایجاد بازار داخلی و برند سازی افراد و نوع تراشهای گوهرسنگ باید مورد توجه باشد.
وی گفت: در راستای توسعه این صنعت؛ نخستین نمایشگاه تخصصی گوهرسنگها سوم تا ششم اسفندماه جاری در نمایشگاه بینالمللی برگزار میشود.
مجری طرح گوهرسنگ افزود: این نمایشگاه با حضور ۷۰ شرکت برپا میشود و مقدمهای برای ورود به بازارهای جهانی است.
وی با بیان اینکه بر اساس سند ملی گوهرسنگ؛ بازارسازی در این صنعت برنامه ریزی شده است؛ گفت: از لحاظ زیرساخت در این صنعت مشکلی نداریم و حضور در بازارهای محلی و منطقهای و همچنین ایجاد امنیت سرمایهگذاری همچون حوزه طلا برای مشارکت مردم به جهت سرمایهگذاری؛ باید از اهداف اصلی باشد.
منبع: ایمیدرو