تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۳۳۷۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
موثقی‌نیا در نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها:

احیای ظرفیت‌های صنعت گوهرسنگ، ثروت بسیاری برای کشور ایجاد می‌کند

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: احیای ظرفیت‌های صنعت گوهرسنگ، ارزش افزوده فراوانی برای کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته، ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (ع) اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، با توجه به قابلیت ارزش‌آفرینی بالا و آسان، یکی از بهترین نمایشگاه‌هایی بود که تاکنون بازدید کرده‌ام.

وی افزود: این نمایشگاه نشان داد که خطوط قابل اعتنا و ظرفیت‌های توسعه‌ای بسیاری در صنعت گوهرسنگ نهفته است و با احیای آن‌ها، ثروت و دارایی زیادی برای کشور ایجاد می‌شود.

ضرورت ارتقای جایگاه گوهرسنگ‌ها با کمک جوانان خلاق و افراد با تجربه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به چالش‌های مطرح شده از سوی فعالان حاضر در نمایشگاه گوهرسنگ‌ها، تصریح کرد: گفتگو‌های انجام شده با صاحبان این صنعت، ما را به این نتیجه رساند که من و همکارانم، کار‌های بسیاری برای انجام دادن در این حوزه داریم.

وی افزود: موضوعاتی همچون کاهش خام‌فروشی، افزایش صادرات، آموزش یکپارچه برای کاهش قیمت سنگ تراشی، صدور مجوز صادرات و خروج گوهرسنگ از گروه کالای ۴، در بازدید از غرفه‌ها مطرح شد.

موثقی‌نیا تاکید کرد: باید با کمک جوانان خلاق، افراد با تجربه، صنایع مرتبط و نهاد‌های حاکمیتی، برای رفع چالش‌های موجود، نقش و جایگاه گوهرسنگ‌ها را در اقتصاد کشور نسبت به وضعیت فعلی ارتقا دهیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده