تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۳۲۱۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بابائی کارنامی:

نیل به ثبات اقتصادی بدون هماهنگی تیم اقتصادی دولت ممکن نمی‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هماهنگی تیم اقتصادی دولت در ایجاد ثبات اقتصادی بسیار اثرگذار است، ضمن آنکه رویکرد سیاسی مسئولان در منطقه با کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشد.

به گزارش می‌متالز، علی بابائی‌کارنامی با انتقاد از ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها و تورم افسارگسیخته که مشکلات بسیار اقتصادی برای مردم ایجاد کرده است، گفت: دولت باید به راهکار‌های اساسی برای برون‌رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور بی‌اندیشد، البته در این مسیر اصلاح سیاست‌های پولی و جلوگیری از افزایش نقدینگی با حمایت از تولید بسیار حائزاهمیت است.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه به موقع کالا منجر به ایجاد توازن میان تولید، عرضه و تقاضا خواهد شد و این مساله مانع از افزایش قیمت‌ها می‌شود، ادامه داد: هماهنگی تیم اقتصادی دولت نیز در ایجاد ثبات اقتصادی بسیار اثرگذار است، ضمن آنکه رویکرد سیاسی مسوولان در منطقه با کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشد.

وی افزود: از آنجا که رشد بی‌رویه نرخ ارز منجر به بی‌ثباتی بازار می‌شود، این افزایش و کاهش تقاضا نقش موثری بر قیمت کالا‌های واسطه‌ای -که تاثیر مستقیمی در تولید دارند- خواهد داشت در نتیجه تولید را دچار آسیب می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است برای نظارت بر بازار ارز باید عرضه ارز را در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی مدیریت کنیم تا مشکلی برای اقتصاد کشور ایجاد نشود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده