تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۳۲۳۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در بازدید استاندار از نمایشگاه معدن و صنایع معدنی زاهدان مطرح شد؛

نمایشگاه‌های تخصصی فرصت خوبی برای هم‌افزایی استان‌هاست

‌می‌متالز - نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ۴۰۲ زاهدان با حضور پررنگ گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: خداوند ثروت عظیمی به این منطقه داده است؛ بنابراین باید شرکت‌های دانش‌بنیان و نیرو‌های جوان، خلاق و متفکر به میدان بیایند و از این ظرفیت‌ها در راستای پیشرفت و توسعه استان بهره برداری کنند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه شاهد فعالیت بخش پارک علم و فناوری هستیم؛ فناوری و به‌ویژه نوآوری در حوزه معادن سیستان و بلوچستان بسیار مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نوآوری باید در جهت بهره‌برداری بهتر از معادن و حذف باطله‌های معادن در این استان باشد.

وی اذعان کرد: امروز شاهد حضور همه استان‌های فعال در بخش معادن، در نمایشگاه تخصصی فعلی هستیم و این نمایشگاه فرصت خوبی برای هم‌افزایی استان‌هاست.

در کنار شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی برتر سیستان و بلوچستان، بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور، شامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات، توسعه صنایع مس جانجا، گسترش کاتالیست ایرانیان، معدنکار باختر، بازرگانی معادن و صنایع معدنی (ایمیکو) و مدیریت بین‌المللی همراه جاده، ریل و دریا (هیمکو) از جمله شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه هستند که پروژه‌هایی در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کشور در دست اجرا دارند.

یکی از طرح‌­های اصلی و با اهمیت شرکت «ومعادن» که به دلیل اهمیت آن، بعد‌ها از سوی نهاد ریاست جمهوری به لیست پروژه‌های پیشرانان پیشرفت کشور افزوده شد، طرح احداث و بهره‌برداری از معدن و کارخانجات مس جانجا است. طراحی و بهره‌برداری از معدن و کارخانجات مس جانجا به‌منظور تولید سالانه ۱۳۰ هراز تن کنسانتره مس می‌باشد. محل اجرای طرح استان سیستان و بلوچستان، شهرستان نیمروز، ۶۵ کیلومتری جنوب شهر نهبندان، در نزدیکی روستای ماده کاریز بوده و سرمایه‌گذاری طرح بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار می‌باشد.

این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های زاهدان از ساعت ۱۶ الی ۲۱ جهت حضور مردم عزیز استان و علاقه‌مندان برقرار بود.

منبع: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده