تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۳۳۴۵۱۶

بهلولی: تلاش می‌کنیم توان رقابتی بندر شهید رجایی با بنادر منطقه را افزایش دهیم

بهلولی: تلاش می‌کنیم توان رقابتی بندر شهید رجایی با بنادر منطقه را افزایش دهیم
‌می‌متالز - مدیر پروژه شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده، ریل، دریا (هیمکو) در بندرعباس، گفت: با تلاش در راستای افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و حمل یکسره کالا از بندر شهید رجایی در تلاش هستیم توان رقابتی این بندر را با بنادر کشور‌های منطقه افزایش دهیم.

به گزارش می‌متالز، «بهزاد بهلولی» مدیر پروژه شرکت هیمکو در بندرعباس، با بیان اینکه شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده، ریل، دریا در ضلع غربی بندر شهید رجایی پروژه مهمی را در دست اجرا دارد، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران و در راس آن هرمزگان مزیت ترانزیتی و حمل‌و‌نقلی آن است.

وی افزود: قرار گرفتن کرویدور شمال به جنوب و نقش محوری هرمزگان و بندر شهید رجایی در این کرویدور به عنوان حلقه وصل کشور‌های محصور در خشکی به آب‌های آزاد فرصت طلایی را برای اقتصاد ایران ایجاد می‌کند از این رو ما هم قسم شده‌ایم که برای از بین بردن نارسایی‌های موجود در بخش حمل‌و‌نقل کشور قدم برداریم.

بهلولی تأکید‌ کرد: شرکت هیمکو توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین تشکیل شده است و در حال حاضر پروژه احداث اسکله و پایانه مکانیزه مواد معدنی در غرب بندر شهید رجایی را در دست اقدام دارد.

وی ادامه داد: در قالب این پروژه یک پست اسکله مواد معدنی احداث خواهد شد که در دو فاز منجر به ایجاد ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن مواد معدنی و ۵ میلیون تن گوگرد و کک می‌شود.

بهلولی اظهار داشت: این پروژه در صورت توسعه امکان افزایش ظرفیت تا۵۰ میلیون تن مواد فله معدنی و ۱۰ میلیون تن سنگ گچ، کلینکر و پتاس برای پروژه وجود دارد.

مدیر پروژه شرکت هیمکو در بندرعباس تصریح‌ کرد: احداث ۱۴ خط ریلی به طول ۱۷ کیلومتر (ریل یارد)، شناور طرح ۱۰۰ هزارتنی، و آبخور منفی ۱۷ متر از دیگر ابعاد این پروژه در بندرعباس است.

وی اضافه کرد: با ایجاد این پایانه با توجه به تمام مکانیزه بودن پایانه اجرای گردگیر در دستگاه‌های مختلف آلایندگی به حداقل ممکن خواهد رسید و ریز پلاستیک ناشی از لاستیک‌های کامیون‌ها که به حمل ریلی تغییر می‌یابد حذف می‌شود.

بهلولی ابراز داشت: اجرای کامل این پروژه توان بندر شهید رجایی برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ‌تر و تخلیه و بارگیری سریع‌تر محصولات در راستای جلوگیری از تحمیل دموراژ‌های اضافه را افزایش خواهد داد و مزیت بندر شهید رجایی را در رقابت با سایر بنادر منطقه بالاتر خواهد برد.

وی خاطرنشان‌ کرد: با توجه به اینکه این پایانه به خط ریلی و راه‌آهن متصل خواهد شد کاهش مصرف سوخت، کاهش تردد‌های جاده‌ای و افزایش سرعت رسیدن کالا به مقصد را نیز در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا (هرمزگان)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده