تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۳۳۲۷۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن مس جانجا سفیدآبه؛ ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه و اشتغال در شمال سیستان و بلوچستان

‌می‌متالز - معدن مس جانجا سفیدآبه یکی از معادن بزرگ کشور و در تراز جهانیست و پیش‌بینی می‌شود که ذخیره‌ای بیش از یک میلیارد تن ذخایر معدنی داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، مدیر تهیه و تولید معدن مس جانجا گفت: در حال حاضر ۴ دستگاه حفاری در این معدن استقرار دارد و در طول یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار متر مکعب نقاط مستعد و دارای پتانسیل و غیر پتانسیل شناسایی شده و چهار شرکت مهم و معدنی بزرگ کشور در مناقصه‌ای که انجام شده، برنده این معدن شده‌اند که ازجمله این شرکت‌ها، شرکت گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، شرکت هلدینگ صنایع معادن غدیرو تجلی صبا می‌باشند.

مولوی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۵ هزار متر مکعب باطله‌برداری انجام می‌شود و این برنامه باطله‌برداری ۳ ساله است و قرار است بیش از ۲۰ متر مکعب باطله به محل دپو انتقال یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز به ایسنا گفت: با بهره‌برداری از معدن و کارخانجات فرآوری مس جانجا در شهرستان نیمروز، سالیانه ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس در شمال استان می‌شود.

ایرج حسن پور اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح بزرگ معدنی و صنایع وابسته مس جانجا حداقل زمینه ایجاد اشتغال برای ۶ هزار نفر شامل ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰۰ نفر غیرمستقیم در شهرستان نیمروز فراهم می‌شود.

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به کشف ذخایر مختلف معدنی از جمله طلا، مس، آنتیموان، منیزیت و ... در سطح استان سیستان و بلوچستان و حضور سرمایه‌گذاران بزرگ کشوری در حوزه معادن استان، زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده