تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۳۳۲۷۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در راستای طرح پرچمداری معدن و محیط زیست؛

برگزاری دوره صنایع معدنی و چالش‌های پیش رو در معدنکاری سبز

‌می‌متالز - دوره آموزشی پتانسیل‌های آلودگی زیست محیطی مرتبط با معادن، صنایع معدنی و چالش‌های پیش رو در معدنکاری سبز با همکاری شرکت فرآوری مس درخشان تخت گنبد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در راستای طرح پرچمداری معدن و محیط زیست، دوره آموزشی پتانسیل‌های آلودگی زیست محیطی مرتبط با معادن، صنایع معدنی و چالش‌های پیش رو در معدنکاری سبز با حضور مدیران و کارشناسان صنایع معدنی استان کرمان وهمکاری مشترک شرکت فرآوری مس درخشان تخت گنبد سیرجان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان برگزار شد.

مجتبی نیک طبع، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت:وجود ذخایر معدنی عظیم و متنوع در کشور و نیاز به بهره‌برداری از معادن برای تامین مواد اولیه صنایع، تولید و درآمدزایی از یک سو و لزوم توجه به ملاحظات زیست محیطی، توزیع عادلانه ثروت، رعایت عدالت بین نسلی و مهار بهره‌برداری بی رویه معادن از سوی دیگر، ارائه چارچوبی حقوقی را برای بهره‌برداری مطلوب از معادن ضروری می‌سازد. از این رو تحلیل حقوقی قرارداد بهره‌برداری از معدن به عنوان فرآیندی برای واگذاری معادن اهمیت می‌یابد.

نیک طبع افزود: در این دوره مطالبی در خصوص اصول معدنکاری سبز و جایگاه آن در توسعه پایدار، اثرات معدنکاری بر کیفیت محیط زیست و اکوسیستم، روش‌های مرسوم معدنکاری و عوارض زیست محیطی آن‌ها، اثرات معدنکاری و صنایع معدنی بر سلامت انسان، اصول مدیریت زیست محیطی دامپ‌های سنگ باطله، روش‌های تصفیه پساب‌های معدنی، باطله‌های کانه آرایی، سد‌های باطله و مدیریت زیست محیطی آن‌ها، مسائل زیست محیطی مرتبط با فرآیند‌های لیچینگ وبایولیچینگ، مسائل زیست محیطی در کارخانه‌های ذوب و جایگاه پدافند غیرعامل در مدیریت زیست محیطی معادن و صنایع معدنی به شرکت‌کنندگان ارائه داده شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

عناوین برگزیده