تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۳۲۶۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):

زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی تدوین شد

‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در راستای هم افزایی و مزیت‌های نسبی سطح ایده به صنعتی سازی تعریف شده است.

به گزارش می‌متالز، سمیه خلوصی در چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: این زیست بوم با همکاری ایمیدرو، مرکز نوآوری و صنایع معدنی ایران (ایمینو) و مؤسسه آموزشی و پژوهشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو (یونیدرو) در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استقبال از چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین خوب بوده و علاقه مندی به نوآوری در بخش صنعت زیاد است.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با بیان اینکه شاهد توسعه نوآوری در بخش‌های مختلف اقتصاد هستیم، گفت: در برنامه هفتم توسعه بیشترین رشد در معدن پیش‌بینی شده است، باید سالیانه ۱۳ درصد رشد در بخش معدن داشته باشیم که برپایه فناورانه باشد.

وی عنوان کرد: افزایش سطح نوآوری کشور و رسیدن از رتبه جهانی ۶۴ به ۴۸، یکی دیگر از اقدامات است که باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه تحولات دیجیتال و هوشمندسازی به عنوان الزام در دنیا مطرح است، گفت: رتبه‌های خوبی در صنعت و معدن داریم و باید در جهت دست یابی به این اهداف تلاش کنیم.

خلوصی خاطرنشان‌کرد: این جشنواره‌ها می‌تواند شروعی برای توسعه فناوری بخش صنعت و صنایع معدنی باشد تا از ایده پردازی به سمت تجاری حرکت کنیم. در همین راستا مراکزی زیر نظر ایمیدرو در صنایع معدنی و شرکت‌هایی در حوزه فناوری هستند.

وی با بیان اینکه کشور‌های منطقه در حوزه صنایع معدنی سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: ما نیز در این منطقه قرار داریم و برای حفظ تولید پایدار و دستیابی به اهداف اسناد بالادستی بایداز حداکثر پتانسیل‌ها استفاده کنیم. در این راستا جشنواره شروعی است تا ایده‌ها تبدیل به ایده‌های فناورانه و تجاری سازی شود تا بخش زیادی از مسائل صنایع معدنی و محیط زیست را حل کنیم.

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با معرفی ۱۰۸ ایده راه‌یافته به مرحله داوری، از امروز ۲۴ بهمن ماه به مدت ۲ روز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده