تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۳۳۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کد‌های دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته نزدیک به ۳۳۲ هزار نفر بوده است.

به گزارش می‌متالز، در هفته معاملاتی منتهی به ۲ اسفندماه، شاخص کل «بورس تهران» با (۰.۴) درصد افت نسبت به هفته قبل در کانال ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۱۶ واحد قرار گرفت.

در این بازه زمانی، شاخص کل «هم‌وزن بورس» و شاخص کل «هم‌وزن فرابورس» به ترتیب (۰.۱) افت و ۰.۲ درصد رشد را تجربه کرده‌اند و شاخص کل «فرابورس» هم (۰.۳) افت داشت.

گفتنی است، سه صنعت ۱. خودرو و ساخت قطعات ۲. انبوه‌سازی، املاک مستغلات ٣. مواد و محصولات دارویی جزو سه صنعت پرگردش در معاملات بازار سهام بوده‌اند، ارزش معاملات این سه صنعت در مجموع بیش از ۳۰.۵ درصد از ارزش کل معاملات این بازار را در معاملات نخستین روز‌های اسفندماه به خود اختصاص داده‌اند.

طبق آمار ارائه شده از معاملات بازار سهام در هفته گذشته، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق توسعه و تثبیت بازار از گردش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ترتیب ۲۳۴ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال معادل (۷۶.۸ درصد)، ۲۳ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال معادل (۷.۷ درصد) و ۱۶ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال معادل (۵.۶ درصد) بود.

همچنین تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کد‌های دارای معامله در عرضه‌های اولیه) نزدیک به ۳۳۲ هزار نفر است که به تفکیک ۳۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر شامل سهامداران حقیقی و یک هزار و ۲۷۰ نفر مربوط به سهامدران حقوقی است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده