تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۳۴۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت مطرح کرد:

مشاوران کسب و کار به‌عنوان طبیبان، نقش حیاتی در بقای این حوزه دارند

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳، مشاوره کسب و کار به‌عنوان یک شغل مطرح و کد آیسیک صنعتی دریافت می‌کنند، گفت: مشاوران کسب و کار به‌عنوان طبیبان، نقش حیاتی در بقای این حوزه دارند.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در پنجمین رویداد مشاوره کسب و کار گفت: مشاوران کسب و کار طبیبانی هستند که نقش حیاتی در بقای آن ایفا کرده و می‌توانند مشکلات را شناسایی و به بخش‌های خصوصی، حقوقی، تامین مالی، بازاریابی و … معرفی کنند.

وی در ادامه از ایجاد امکان صدور مجوز کسب و کار حقوقی در کنار هم نوع حقیقی آن خبر داد و افزود: با پیگیری معاونت تجارت و خدمات، مشاوره کسب و کار به‌عنوان یک شغل مطرح و کد آیسیک صنعتی (سیستم بین‌المللی طبقه‌بندی استاندارد صنایع) را دریافت کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در فهرست وام تبصره ۱۸ قرار می‌گیرد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت همچنین در خصوص ساماندهی شرکت‌های مشاوره کسب و کار اظهار کرد: کمیسیون برند و تبلیغات جلسات متعددی را با حضور تمامی بخش‌های مربوطه اتاق بازرگانی برگزار و در مورد ارزش‌گذاری برند، تغییر ساز و کار غیر اصولی، تخصیص جایزه‌های رتبه بندی برند از طریق ایجاد جایزه ملی برند ذیل نظر کمیسیون ملی برند و دبیرخانه جایزه ملی برند تصمیم‌گیری کردند که در راستای اجرای سیاست پیشبرد امور توسط استان‌ها، نخستین دبیرخانه آن با مشارکت بخش خصوصی در مشهد شکل گرفت تا با بررسی دقیق و طبق اصول علمی و تخصصی، رتبه‌بندی برند‌های برتر انجام شود.

وی در ادامه از رایزنی با شرکت شهرک‌های صنعتی برای حضور مشاوران کسب و کار در این شهرک‌ها خبر داد و تاکید کرد: برای ایجاد و ارتقای ارتباط موثر در هر شهرک صنعتی به ازای هر ۱۵ شرکت یا مجموعه یک مشاوره کسب و کار پیشنهاد شده است.

شاهمیرزایی با توجه به حضور در ایام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق قوانین انتخابات تنها تشکل‌هایی مجاز به ارائه لیست انتخاباتی هستند که تحت عنوان حزب ثبت شده باشند. طی رایزنی صورت گرفته با ستاد انتخابات کشور مقرر شد اتاق‌های اصناف سراسر کشور بتوانند از نامزد‌هایی که به دیدگاه‌های آن‌ها نزدیک‌تر و یا عضو اصناف هستند اعلام حمایت کنند.

در ادامه رویداد امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در پنل تخصصی راه‌کار‌های مقابله با چالش کاهش بهره‌وری و کاربرد نظام‌های مدیریتی در توانمندسازی و تاب‌آوری کسب و کارها، ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد شرکت‌های تخصصی عارضه‌یابی خواستار رواج آن در حوزه بهروه‌وری مدیریت، ابزارها، انرژی، حقوقی و نیروی انسانی شد.

وی همچنین اظهار کرد: بهره‌وری می‌تواند بهای تمام شده را کاهش داده و سرمایه‌ها را حفظ کند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در پایان نقش تحول دیجیتال در حوزه مدیریت و بهره‌وری را مهم و استفاده از ERP، هوش مصنوعی و CRM مبتنی بر شبکه‌های روز را امری ضروری دانست.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده