به گزارش میمتالز، علی عبداللهی با اشاره به کم عرض بودن و پرتردد بودن برخی از راههای روستایی گفت: بعضی از راههای روستایی استان در گذشته با عملکرد و ظرفیت متفاوت راه روستایی آن زمان ساخته شده و متصل به جادههای اصلی یا مراکز شهری بوده، اما اکنون به دلیل وجود برخی مراکز صنعتی و معدنی عملکرد آنها تغییر کرده است.
سرپرست اداره کل راهداری و حملونقل جادهای کرمان ادامه داد: اکنون تعداد قابل توجهی وسایل نقلیه سنگین در این جادهها تردد میکنند لذا در هر صورت معادن باید در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوان این راهها را ارتقا داد و جادههای محل عبور بارهای معدنی تحمل بار ترافیکی سنگین را نیز داشته باشد.
وی افزود: اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان به عنوان دستگاه بهرهبردار و نگهداری از راهها این کار را مجدانه پیگیری تا با همکاری اداره کل صمت این مشکل را برطرف کند و معادنی که از این جادهها استفاده میکنند از محل مسوولیتهای اجتماعی معادن به بهسازی راهها کمک کنند تا جادهها تعریض و ایمنتر شوند.
عبداللهی گفت: طی ۲ سال گذشته حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان احداث و آسفالت شد.