تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۳۵۲۹۴
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با تمام توان پای کار سیل‌زدگان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان از تامین و توزیع اقلام ضروری و مورد نیاز سیل‌زدگان، تامین نقدینگی به میزان ۳۰ میلیارد ریال و انواع تجهیزات برای نهاد‌ها و بخش‌های امدادرسان جهت خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده جنوب این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «ایرج حسن‌پور» مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در حاشیه سفر به مناطق سیل زده جنوب این استان، از تامین و توزیع تعداد بیش از ۸۹ هزار بطری آب آشامیدنی، بیش از۴۴ هزار قوطی کنسرو ماهی، بیش از ۹ هزار تخته پتو و یک‌هزار تخته رو فرشی و تامین نقدینگی به میزان ۳۰ میلیارد ریال در مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد.

وی افزود: توجه به نیاز مبرم مردم منطقه سیل زده به آب آشامیدنی و مواد غذایی با هماهنگی اداره کل صنعت، معدن و تجارت همچنان در دستور کار بوده و با برنامه ریزی اداره کل صمت سیستان و بلوچستان نیز تعداد ۱۴۸ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات واحد‌های بخش خصوصی زیر مجموعه اداره کل صمت استان مانند لودر، بلدوزر، کمپرسی، تریلی و مزدا وانت آماده و در اختیار فرمانداران و بخش‌های امداد رسان قرار گرفته است.

مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۴۸ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات اعلام شده تعداد ۸۳ دستگاه در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، نیکشهر و قصرقند در حالت عملیاتی و خدمات رسانی هستند و تعداد ۶۵ دستگاه نیز در حالت آماده باش در اختیار فرمانداران شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر، راسک، فنوح و سرباز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده از طرف شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی در مجموع به میزان ۳۰ میلیارد ریال کمک نقدی به حساب دستگاه‌های خدمات رسان جهت حمایت از سیل زدگان سیستان و بلوچستان واریز شده است.

حسن‌پور همچنین گفت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از همان لحظات ابتدایی وقوع سیل در مناطق آسیب دیده حضور داشته و بنا بر وظایف محوله از سوی ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار، نقش آفرینی می‌کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده