به گزارش میمتالز، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: نمایشگاه توانمندیهای صادراتی کشور (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با گرد هم آوردن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار از سراسر کشور، بستری مناسب برای معرفی توانمندیهای ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بینالمللی فراهم میکند.
فرجالله معماری، افزود: حضور فعال شرکتهای ایرانی در این نمایشگاه، میتواند به افزایش سهم ایران در بازارهای صادراتی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک شایانی کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، خاطرنشان کرد؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ همچنین فرصتی برای مردم فراهم میآورد تا از نزدیک با توانمندیهای تولیدی کشور آشنا شوند و در صورت تمایل، در سرمایهگذاری و راهاندازی کسبوکارهای جدید مشارکت کنند.
معماری اظهار کرد: در سالنهای تخصصی نمایشگاه اکسپو شرکتهای صادرات محور استان سمنان با زمینههای کاری در حوزههای تجهیزات پزشکی، دارو، صنایع معدنی، کشاورزی، و صنایع غذایی حضور یافتهاند که این امر میتواند فرصتهای خوبی برای سرمایهگذاری استان به وجود آورد و زمینهساز جذب سرمایهگذاران در این حوزهها باشد.
وی با اشاره به فضای ایران هراسی دشمنان ما، نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ را بستری مناسب برای جذب تجار سطح یک جهانی دانست و گفت: خوشبختانه امروز بهراحتی دعوت از تجار مورد استقبال و َعلاقه آنها قرار گرفته است.
معماری، برگزاری چنین نمایشگاههایی را، فرصتی مناسب برای صنایعی دانست که به دلیل تحریمها یا مباحث تبادلات مالی دچار مشکلات بازاریابی میباشند.
وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی و تجاری در دنیای امروز بدون در نظر گرفتن صنعت نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بینالمللی امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: عدم وابستگی به اقتصاد تکمحصولی، تنوع بخشیدن به درآمدهای ارزی از طریق افزایش صادرات غیرنفتی و افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بینالملل باید مورد تأکید برنامه ریزان اقتصادی قرار بگیرد و طبعاً برگزاری نمایشگاههای اینچنینی در داخل کشور سبب ایجاد گفتمان بینالمللی و معرفی توانمندیهای کشورمان از زبان تجار، تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ خواهد بود؛ این در حالی است که در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، نیاز نیست تولیدکنندگان و تجار کشورمان هزینههای هنگفتی برای بازاریابی و سفر به کشورهای مختلف بپردازند.