تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۳۹۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بروجردی مطرح کرد

تاثیر تقویت صادرات در افزایش ارزش پول ملی

‌می‌متالز - نماینده مردم «لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم» در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به امر داد و ستد خارجی در جهت تقویت صادرات به افزایش قدرت پول ملی کمک کند.

به گزارش می‌متالز، علاءالدین بروجردی، با بیان اینکه عوامل متعددی در وضعیت ارزش پول ملی نقش دارد، گفت: عوامل متعددی نظیر موضوعات سیاسی، روانی، اقتصادی و همچنین عواملی همچون نحوه تعامل با کشور‌های دنیا در موضوع ارزش پول ملی نقش دارد.

نماینده مردم «لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هر صورت به هر میزانی که ما بتوانیم اقتصاد خودمان را قوی کرده و تولیدمان را افزایش دهیم و همچنین به امر داد و ستد خارجی در جهت تقویت صادرات بپردازیم، به طور طبیعی پول ملی تقویت شده و ارزش آن ارتقا پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت ارزش پول ملی کاری بسیار مهم است، بیان کرد: بخشی از کاهش ارزش پول ملی از جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی آمریکا علیه ایران نشئت می‌گیرد.

بروجردی، اظهار کرد: ما به هر نحو که می‌توانیم باید اقتصادمان را از دلار رها کنیم؛ منتها این مسئله حتماً به یک نقشه راه دقیق احتیاج دارد که بتوانیم این موضوع را به درستی مدیریت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به توجه به پیمان‌های پولی یک یا چند جانبه در مسئله دلار زدایی از اقتصاد کشور تاکید کرد: پیمان‌های یک یا چند جانبه در هر صورت امری مهم است. همچنین ما با برخی از کشور‌های همسایه به مانند ترکیه و روسیه مبادلات ارز‌های ملی را مورد توافق قرار داده‌ایم، اما اینکه این مسائل اعمال شود و در واقع بتواند تاثیرگذار باشد، بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده