تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۳۹۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خوزستان خبر داد؛

رشد بیش از ۳۰ درصدی صادرات استان خوزستان از نظر ارزشی و وزنی در دو ماه نخست سال ۱۴۰۳

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان از رشد بیش از ۳۰ درصدی صادرات این استان از نظر ارزشی و وزنی در دو ماه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه صادرات استان در دو ماهه اول سال جاری از نظر ارزش ریالی ۱/۳ میلیارد دلار از نظر وزنی ۴/۱ میلیون تن است؛ اظهار کرد: صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۴۳ درصد و از نظر وزنی ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به میزان واردات استان اشاره کرد و افزود: واردات استان در مدت مذکور به ارزش ۱/۳ میلیارد دلار و به وزن ۲/۴ میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۶ درصد و از نظر وزنی ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیر کل صمت استان خوزستان با بیان اینکه ارزش مبادلات تجاری استان ۲/۶ میلیارد دلار به وزن ۶/۵ میلیون تن است؛ تصریح کرد: میانگین ارزش هر تن کالای صادرات ۳۱۷ دلار و میانگین ارزش هر تن کالای وارداتی ۵۴۱ دلار است که نشان ازبالا بودن ارزش افزوده به میزان ۲۲۴ دلار در هر تن در کالای وارداتی می‌باشد.

وی با اشاره به صادرات به کشور عراق، خاطرنشان کرد: صادرات به عراق از گمرک شلمچه ۲۹۸ میلیون دلار و از گمرک چذابه ۷۱۵ میلیون دلار است که در گمرک شلمچه شاهد رشد ۵۹۲ درصدی و در گمرک چذابه شاهد رشد ۱۰۲ درصدی صادرات به عراق هستیم.

فلاح به میزان صادرات گمرکات استان اشاره کرد و یادآور شد: گمرک بندر امام به ارزش صادرات ۸۴۰ میلیون دلار و ۱۲ درصد رشد، گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و ارزش ۴۰۹ میلیون دلار و ۷۰ درصد رشد، گمرک خرمشهر به ارزش ۲۲۹ میلیون دلار و ۲۸۳ درصد رشد به ترتیب بیشترین رشد صادرات در گمرک استان را دارا هستند.

وی همچنین گفت: عمده صادرات استان در بخش پتروشیمی با سهم ۵۵ درصد، بخش کشاورزی با سهم ۱۲ درصد، بخش فلزات با سهم ۱۴ درصد، بخش معدن با سهم ۱۱ درصد است و سهم بقیه گروه‌های کالایی ناچیز است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده