تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۴۳۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش صادرات غیرنفتی به ۱۳۷ میلیارد دلار رسید

‌می‌متالز - مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و پایش سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۳۳ درصدی صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن منتظری در همایش توسعه تجارت خارجی با تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری کشور در دولت سیزدهم، گفت: مبادلات تجاری با رشد ۴۱ درصدی از رقم ۲۱۳ میلیارد دلار به ۳۰۱ میلیارد دلار افزایش داشته است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و پایش سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش ارزش صادرات غیرنفتی از رقم ۱۰۳ میلیارد دلار به ۱۳۷ میلیارد دلار و رشد ۳۳ درصدی صادرات طی ۳۲ ماه فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

به گفته این مقام مسوول؛ در ۳ سال دولت سیزدهم واردات کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای با هدف راه‌اندازی کارخانه‌ها، صنایع تولیدی و اشتغال‌زایی افزایش پیدا کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و پایش سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی دولت بر توسعه روبط با کشور‌های پیرامونی و هم سو متمرکز بود و همین موضوع زمینه‌های افزایشی شدن صادرات ایران را فراهم کرد و در مجموع مبادلات تجاری روند صعودی به خود گرفت.

منتظری بیان کرد: صادرات بخش صنعت کشور در ۳ سال اخیر به طور پیایی همراه با رشد بوده است به گونه‌ای که از این رقم از ۵.۱ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ به ۷.۶ میلیارد در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی همچنین بر بالا بودن ارزش افزوده و قیمت واحد کالا‌های صادراتی این بخش تاکید کرد و آن را دو برابر محصولات پتروشیمی و پایه نفتی و کشاورزی و ۳ برابر محصولات معدنی عنوان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده