تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۴۴۳۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مطرح شد؛

رشد ۹۵ درصدی صادرات معادن و افزایش ۵۰ درصدی صادرات صنعت استان چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - مدیران صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کردند که صادرات معادن این استان در یکسال اخیر ۹۵ درصد و صادرات بخش صنعت ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان؛ هدف صادراتی سال گذشته را ۴۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام و تاکید کرد: از این میزان ۱۵۲ میلیون دلار برابر ۳۶.۸ درصد پتروشیمی و پایه نفتی بوده است.

وی افزود: از مجموع هدف‌گذاری صادراتی سال گذشته استان ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برابر ۲۷.۸ درصد مختص معدن و صنایع معدنی و ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برابر ۲۸.۸ درصد مربوط به صنعت است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، در ادامه تصریح کرد: از این میزان هدف‌گذاری در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برابر ۶.۵ درصد به کشاورزی و سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برابر ۷۵ صدم درصد به فرش و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: هدف صادراتی با کارت بازرگانی مبدأ استان ۴۵۰ میلیون دلار در سال‌جاری پیش‌بینی شده است که ۲۲۵ میلیون دلار آن هدف صادراتی از گمرک استان است.

در ادامه این نشست، «حسن شمسی‌پور دهکردی» معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صمت استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی استان در هدف‌گذاری سال گذشته از نظر ارزش ۹۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت.

وی تاکید کرد: همچنین صادرات بخش صنعت در این مدت با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صمت استان چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی با رشد چشمگیرتری مواجه شویم. چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
فاکتور سیاست برای اقتصاد
موسی غنی‌نژاد و فرهاد نیلی در میزگرد گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» بررسی کردند؛ دولت جدید چگونه موفق خواهد شد؟

فاکتور سیاست برای اقتصاد