به گزارش میمتالز، وی افزود: در راه آهن چابهار - زاهدان و در محدوده زاهدان - خاش بیش از ۲۰ هزار تن از ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان نصب شده است و با گذشت بیش از ۲ سال از نصب این ریلها و بهرهبرداری از این خط ریلی، این محور در حال فعالیت است. همچنین به اقرار شرکتهای پیمانکاری که با این هلدینگ همکاری دارند و بحث نصب و جوشکاری را انجام میدهند هیچ مشکلی وجود نداشته و از ریل تولیدی ذوب آهن رضایت کامل دارند.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) در بخش ریل سراسری و مترویی فعالیتهای زیادی در سطح کشور داشته است، محورهای مواصلاتی قرارگاه در حوزه ریلی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر و در حوزه مترویی بیش از ۳۴۰ کیلومتر است.
وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا و یک شریک مطمئن همواره در کنار کلیه پروژههای ریلی قرارگاه حضور داشته و دارد.
محمدرضا رحمانی در پاسخ به این سوال که برای تامین ریل مورد نیاز پروژه رشت - آستارا چه برنامهای دارید نیز گفت: مباحث طراحی و زیست محیطی این پروژه به عنوان بخشی از کریدور شمال- جنوب انجام شده و بحث تامین مالی آن نیز در وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری قرار دارد. در این راستا برنامه داریم ریل مورد نیاز این پروژه هم از ریل ملی تولیدی در ذوب آهن اصفهان تامین شود.
وی افزود: برای تامین پروژههای ریلی خارج از کشور نیز مذاکرات خوبی با ذوب آهن اصفهان داشتیم تا از این طریق ریلهای طویل مورد نیاز خطوط سراسری و متروها را از این مجتمع عظیم صنعتی تامین کنیم.
منبع: ذوب آهن اصفهان