تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۴۳۵۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

ریل ذوب آهن عامل تسریع احداث خط شماره ۲ متروی اصفهان

‌می‌متالز - خط شماره ۲ متروی اصفهان از شمال شرق اصفهان تا خمینی شهر به طول حدود ۲۴ کیلومتر هم اکنون با بهره‌گیری از ریل ذوب آهن اصفهان در حال احداث می‌باشد.

ریل ذوب آهن عامل تسریع احداث خط شماره ۲ متروی اصفهان

به گزارش می‌متالز، سیدمحسن واعظی‌فر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان در این خصوص ضمن اشاره به شیوه‌های نوین حمل‌ونقل در جوامع مدرن امروزی گفت: با توجه به میراث فرهنگی که در کلان‌شهر اصفهان وجود دارد، افزایش عرض معابر برای کاهش بار ترافیکی به راحتی میسر نیست از این رو نیاز این شهر به بهره‌برداری از خطوط مترو دوچندان می‌باشد.

وی افزود: پس از مطالعاتی که در این زمینه از اواسط دهه ۷۰ شروع شد خط ۱ مترو این کلان شهر در سال ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون با ۲۰ ایستگاه و مسافت بیش از ۲۱ کیلومتر در خدمت همشهریان عزیز می‌باشد. در همین راستا بلافاصله مطالعات برای احداث خط دوم از شمال شرقی اصفهان تا خمینی شهر به طول حدود ۲۴ کیلومتر آغاز شد.

واعظی‌فر در ادامه گفت: ریل‌های مورد استفاده در خط ۱ تماماً وارداتی بود، اما خوشبختانه با آغاز عملیات احداث خط شماره ۲، مجتمع بزرگ ذوب آهن نیز آغاز به تولید ریل نمود و موفق به اخذ استاندارد‌های لازم برای این محصول استراتژیک شد لذا برای این خط از ریل‌های ملی تولید ذوب آهن اصفهان استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان خاطرنشان کرد: نزدیکی مسافت ذوب آهن اصفهان تا محل پروژه همچنین عدم مواجهه با مشکلات تحریم‌ها، حمل‌ونقل و گمرک از مهمترین مزایای استفاده از ریل‌های تولید این مجتمع بزرگ است و این مزایا اشتیاق ما را برای استفاده از ریل‌های تولید ذوب آهن اصفهان در توسعه‌ی پروژه متروی اصفهان افزایش می‌دهد.

وی در پایان گفت: امیدوارم ذوب آهن اصفهان در راه بزرگی که قدم نهاده روز به روز موفق‌تر باشد همچنان که امروز شاهد بهره‌گیری از ریل این مجتمع در راه‌آهن سراسری و متروی کلان شهر‌های کشور هستیم.

ریل ذوب آهن عامل تسریع احداث خط شماره ۲ متروی اصفهان

سعیدرضا امینی مدیر اجرایی این پروژه نیز گفت: نقش قطار شهری در کاهش آلاینده‌ها، بار ترافیکی و آسایش شهروندان بر کسی پوشیده نیست بنابراین با توجه به تراکم جمعیت در مسیر خط شماره ۲، در تلاشیم تا هرچه سریعتر این مسیر نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

امینی اذعان داشت: از مهمترین مسائلی که به روند بهره‌برداری از این مسیر سرعت بخشید، استفاده از ریل ملی در این پروژه بود و این جز افتخارات هر کشوری است که با قطع وابستگی، محصولات تولید داخلی را مورد استفاده قرار دهد. با تلاش کارکنان زحمتکش کارخانه ذوب آهن اصفهان این امر میسر گردیده و بسیار خوشحالیم که از ریل تولیدی این مجتمع تحت عنوان ریل ملی استفاده می‌کنیم.

شایان ذکر است ذوب آهن اصفهان تا کنون ریل مورد نیاز مترو شهر‌های اصفهان، تبریز، مشهد، تهران، بهارستان، پرند و کرمانشاه را تامین نموده است.

گفتنی است ذوب آهن پس از تولید موفقیت‌آمیز ریل‌های راه‌آهن سراسری و ریل مترو ۴۹E۱ و ۵۴E۱ گرید R۲۶۰، با توجه به سیاست‌های کلان اقدام به طراحی و توسعه محصول ریل سخت ۵۴E۱ با فولاد گرید R۳۲۰Cr و تولید انبوه ریل ۵۴E۱ مورد استفاده در متروی تهران و مشهد نمود.

تعداد بازدید : 3

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده