تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۱۳۸۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
جلسه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ شرکت پشم شیشه ایران برگزار شد

رشد ۵۶۶ درصدی صادرات نسبت به دوره مشابه سال قبل در کپشیر

‌می‌متالز - جلسه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ شرکت پشم شیشه ایران روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور معاون امور شرکت‌ها، مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین، مدیرعامل و مدیران شرکت پشم شیشه ایران در سالن جلسات هلدینگ صدرتامین برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، در ابتدای جلسه «جهانگیر باقری» مدیرعامل شرکت به شرح کاملی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲، روند پیشرفت پروژه و برنامه‌های پیش روی شرکت در سال ۱۴۰۳ پرداخت.

باقری بیان کرد: فروش محصولات این شرکت به میزان ۹.۰۳۰.۳۲۳ میلیون ریال بوده است که در مقایسه با دوره گذشته رشد ۸۳ درصدی داشته است.

تولید پشم شیشه ۱۲.۱۳۴ تن و تولید ایزوگام ۳٫۳۷۰ هزار متر مربع بوده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۲۱ و ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل کپشیر اظهار نمود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات توانستیم سهم بیشتری از بازار خارجی را به خود اختصاص دهیم که موجب تحقق ۱.۹۲۹.۲۰۰ میلیون ریالی صاردات محصولات شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۵۶۶ درصدی داشته است و در تلاشیم در جهت توسعه بازار‌های صادراتی جدید و حضور پر رنگ در بازار‌های حوزه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان یک فرصت و موقعیت تجاری مناسب حرکت کنیم.

وی افزود: سود خالص این شرکت با رشد ۱۳۳ درصدی به میزان ۳.۰۴۴.۳۹۷ میلیون ریال و سود ناخالص این شرکت به میزان ۳.۹۴۰.۸۳۳ میلیون ریال نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۳۹ درصدی داشته است.

خاطر نشان می‌شود شرکت پشم شیشه ایران (سهامی عام) اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده عایق‌های حرارتی و صوتی با نام تجاری ایزوران و اولین تولیدکننده عایق رطوبتی پیش ساخته با نام تجاری ایزوگام در ایران از سال ۱۳۴۳ وارد عرصه صنعت کشور شده و کارخانه‌ای با ظرفیت یک تن در روز در تهران راه‌اندازی شد که طی سال‌های بعد با طرح‌های توسعه‌ای این ظرفیت به ۱۰ تن در روز رسید و در نهایت در سال ۱۳۵۷ و در قالب طرح توسعه به شیراز منتقل شد.

شایان ذکر است این شرکت با نماد کپشیر در سال ۱۳۵۵ وارد بورس شد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده