تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۱۴۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلسه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس برگزار شد

‌می‌متالز - جلسه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور عضو موظف هیات مدیره، معاون امور شرکت‌ها، مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت زغال سنگ پروده طبس در سالن جلسات هلدینگ صدرتامین برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، در این جلسه مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، گزارش عملکرد و دستاورد‌های کزغال در سال ۱۴۰۲ را ارائه نمود و سپس به بیان برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت پرداخت.

وی تشریح کرد، شرکت زغال سنگ پروده طبس در این دوره موفق به انجام ۳۱۵۹ متر حفریات زیرزمینی معدن، استخراج ۱۱۵۵ هزار تن زغال سنگ خام و تولید ۵۷۱ هزار تن کنسانتره شده است.

مجلل، معاون مالی و اقتصادی شرکت زغال سنگ پروده طبس عنوان نمود، علی‌رغم همه موانع اقتصادی، با عملکرد مناسب تمامی ارکان شرکت در این مقطع زمانی توانسته‌ایم با تحقق ۹۵ درصد تولید زغال سنگ خام، ۹۴ درصد تولید کنسانتره زغال سنگ و ۹۵ درصد فروش محصول در سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه، رشد ۲۸ درصدی درآمد عملیاتی و کاهش ۱۴ درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را تجربه کنیم.

دستوری بودن نرخ فروش زغال‌ سنگ و افزایش هزینه‌های تولید نسبت به درآمد و همچنین عمر زیاد تجهیزات و ماشین‌آلات استخراج و پیشروی این مجموعه زغالی و عدم تأمین ارز برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی جدید و مورد نیاز به منظور اجرای طرح‌های توسعه و افزایش میزان تولید ملی این ماده معدنی، از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو برای ادامه فعالیت‌های معدنکاری شرکت زغال سنگ پروده طبس می‌باشد.

قابل ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری صدرتأمین، سهامدار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس می‌باشد و این مجموعه زغالی به عنوان اولین بهره‌بردار تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی معادن زغال سنگ ایران و همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال سنگ کشور است که به طور متوسط حدود ۶۴ درصد تولید منطقه‌ای و ۳۹ درصد تولید ملی را به خود اختصاص داده است و تأمین کننده عمده خوراک صنعت کک‌سازی ایران است، این شرکت از اواخر سال ۱۳۹۹ با نماد کزغال وارد بازار سرمایه شد تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه را شکل دهد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده