تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۴۲۴۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هدف چین کاهش مصرف زغال سنگ در بخش‌های متفرقه

‌می‌متالز - چین به عنوان بخشی از اقدام خود برای کاهش مصرف انرژی در کشور و دستیابی به اهداف انتشار کربن در سال ۲۰۲۴، در حال برنامه‌ریزی برای کاهش بیشتر مصرف زغال سنگ در بخش‌های غیر برق در برخی مناطق مستعد آلودگی در سال ۲۰۲۴ است.

به گزارش می‌متالز، برای دستیابی به این اهداف، چین به اصلاح فنی واحد‌های تولید برق با سوخت زغال سنگ در کاهش کربن، بهبود انعطاف‌پذیری و توانایی تامین گرما ادامه خواهد داد. علاوه بر این، بر اساس این طرح، دیگ‌های زغال سنگ بیشتری را خاموش می‌کند و زغال سنگ را با انرژی‌های پاکی که در کوره‌های صنعتی استفاده می‌شود جایگزین خواهد کرد.

انتظار می‌رود چین تا پایان سال ۲۰۲۵ استفاده متفرقه از زغال سنگ را به طور کامل ممنوع کند (زغال سنگ با کیفیت پایین که عمدتاً توسط خانوار‌های مناطق شمالی این کشور برای پخت و پز و گرمایش استفاده می‌شود و باعث ایجاد آلودگی شدید در مناطق کلیدی کنترل آلودگی می‌شود.) دیگ‌های زغال سنگ و سایر تاسیسات زغال سنگ با ظرفیت کمتر از ۳۵ تن در ساعت اساساً تا سال ۲۰۲۵ از چرخه خواهند شد.

این کشور همچنین به دنبال کنترل مصرف نفت و در عین حال افزایش بهره برداری غیر متعارف گاز است. بر اساس این طرح، انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۵، سوخت‌های غیرفسیلی چین ۳۹ درصد از کل تولید برق این کشور را به خود اختصاص دهند.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده