تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۴۳۱۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

همکاری روسیه برای صادرات زغال سنگ به هند از مسیر ریلی ایران

‌می‌متالز - نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی از صادرات زغال‌ سنگ روسیه به هند از مسیر ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ایگور لویتین، مشاور و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی در دیدار با کاظم جلالی سفیر ایران در کشور روسیه، گفت: نخستین واگن‌های حامل زغال سنگ پس از عبور از خاک ایران و بندرعباس، به هند ارسال خواهد شد.

همچنین در این دیدار، آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در این بخش به ویژه، پروژه ساخت راه آهن رشت - آستارا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر ایران در روسیه همچنین در دیدار جداگانه با الگ بلازاروف، رئیس راه آهن روسیه، راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه اجرایی شدن کریدور بین‌المللی ریلی شمال-جنوب را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بلازاروف در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقا سطح همکاری‌های دو کشور، خواستار توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه با هدف افزایش حمل‌ونقل کالا بین دو کشور شد.

جلالی نیز با اشاره به امضا موافقت نامه ساخت راه آهن رشت-آستارا، اجرایی شدن این پروژه را مهم و در راستای منافع ایران، روسیه و کشور‌های منطقه ارزیابی کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده