تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۴۱۸۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک فعال بخش معدن مطرح کرد:

موجودی ۲ میلیارد تنی زغال‌ سنگ در کشور/ کشور چین صدرنشین تولید و مصرف

‌می‌متالز - ۹۰ درصد تامین انرژی از طریق زغال‌ سنگ در حوزه تولید سیمان و ۱۷ درصد برای تولید فولاد در دنیا از زغال سنگ استفاده می‌شد.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین نادری فعال بخش معدن با اشاره به پیشینه استخراج سنگ آهن و زغال سنگ اظهار داشت: این فعالیت در زمانی آغاز شد که تولید فولاد کمتر از ۵۰۰ هزار تن بود ولی امروزه بالای ۷۰ میلیون تن کنسانتره تولید می‌شود.

وی افزود: با گذشت زمان و رفع برخی از مشکلات این صنعت، ارزآوری بخش فولاد به حدود ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

این فعال بخش معدن با اشاره به ذخیره ۲ میلیاردتنی زغال در کشور خاطرنشان ساخت: جنگ اوکراین و دیگر جنگ‌ها در مصرف زغال جهانی تاثیر نداشته است و بیشترین تولیدکننده و مصرف کننده بخش زغال چین است که یک روند صعودی داشته است و روز به روز در حال افزایش است و چین و هند دو کشور مهم در این زمینه هستند.

نادری در ادامه با تاکید بر اینکه جریان صادرات زغال در جهان به صورت پیچیده با شبکه حمل‌ونقل گسترده در حال انجام است، تصریح کرد: مقاصد صادراتی زغال طی جنگ اوکراین به صورت کاهشی بوده ولی در رابطه با ترکیه روند افزایشی است.

به گفته وی: زغال‌ سنگ ۲۷ درصد و نفت ۳۰ درصد تامین انرژی دنیا را تامین می‌کند و این محصول به عنوان یک حوزه اساسی در دنیا برای تامین انرژی استفاده می‌شود و البته روند رو به رشد مصرف سوخت‌های فسیلی و زغال سنگ ادامه دارد.

نادری گفت: برای تولید کلی فولاد ۱۷ در صد زغال سنگ استفاده می‌شود و برای یک تن آهن اسفنجی به ۱.۲۲ تن زغال سنگ نیاز است و باید بحث تامین محصول باید اقتصادی شود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده