به گزارش می متالز، مدیر شرکت ردیاب باتری فلزات Adamas Intelligence می گوید در ماه فوریه 2019، در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 76درصد بیشتر از معادل لیتیم کربنات LCE) ) برداشت شده و در باتریهای وسایل نقلیه الکتریکی جدید الکتریکی، پلاگین هیبریدی و هیبریدی مورد استفاده قرار گرفته است.
شرکت تحقیقاتی هلندی - کانادایی که registrations EV و chemistries باتری را در بیش از 80 کشور تولید میکند، میگوید در بین همه فلزات و مواد یافتشده در باتری EV، استفاده از لیتیوم بیشترین سود را دیده است.
Adamas میگوید افزایش استفاده از لیتیوم درهرکیلووات ساعت ظرفیت باتری، ناشی از یک تغییر مداوم از فسفات آهن لیتیوم (LFP)تا نیکل - کبالت - (NCM)بین سازندگان اتومبیل چینی است.
به گفته Adamas، خودروهای هیبریدی الکتریکی و پلاگین کامل نیز سهم بازار را از وسایل نقلیه هیبریدی سنتی گرفتهاند.