تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۴۲۱۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز ۰۸ خرداد ثبت شد؛

تزریق نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص‌های بازار سهام

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز ۸ خرداد ۱۵۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار تزریق شد.

به گزارش می‌متالز، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز ۸ خرداد شاخص کل بورس با درصد رشد ۰.۵۷ درصدی و افزایش ۱۱ هزار و ۷۱۵ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۶۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۱۵۴ واحدی در تراز ۶۸۱ هزار و ۷۰۰ واحدی ایستاد تا بعد از چند روز بازار روندی متعادل را شاهد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار میلیارد تومانی ثبت شده است. در نهایت هم ۱۵۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها تزریق بازار شد.

او همچنین می‌گوید: امروز ۶۶ درصد بازار در بازه مثبت و ۳۴ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. تعداد خریداران حقیقی امروز ۷۷ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی هم ۷۸ هزار و ۶۱۰ هزار کد بود. امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های سهامی و بیشترین خروج نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.

او گفت: با وجود تجربه افت شدید در یک ماه گذشته سطح سهام در وضعیت مطلوبی قرار دارد که اگر ریسک غیرقابل پیش‌بینی برای نوسان منفی وجود نداشته باشد می‌توانیم شرایط متعادل‌تری را تجربه کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین اشاره به نشست سخنگوی اقتصادی دولت کرد و بیان کرد: از جمله تصمیمات و نکات اعلامی این بود که برای کنترل نرخ سود بانکی نظارت بیشتر شود و بانک مرکزی مسوول بررسی برخی تخلفات گزارش شده بانک‌ها شد. همچنین برخی معافیت‌های مالیاتی برای اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد و سازمان برنامه موظف شد پذیرش بار مالی آن را بر عهده بگیرد و به مجلس اعلام کند. موضوع سوم نرخ خوراک پالایشگاه‌ها بود که مخبر دستور داد وزارت نفت بررسی لازم برای حوزه پالایشی را انجام دهد و موضوع چهارم درباره خودرو بود که صمت مکلف شد تا دو خودروساز اصلی تجدید ارزیابی دارایی داشته باشند که در قالب یک مصوبه قانونی خواهد بود. این ۴ مصوبه در بهروزی بازار سرمایه موثر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده