تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۴۲۲۶۲
سرویس خبر : اجتماعی
با برنامه‌ریزی دفتر رسانه وزارت صمت؛

نخستین اردوی راهیان پیشرفت وزارت صمت در سال ۱۴۰۳ در استان البرز برگزار شد

‌می‌متالز - نخستین اردوی راهیان پیشرفت وزارت صمت در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ریزی دفتر رسانه وزارت صمت و حضور دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در یکی از واحد‌های بزرگ صنعتی استان البرز، برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، هم‌زمان با فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جهاد تبیین و پیشنهاد و تاکید رئیس جمهور فقید شهید «آیت‌الله رئیسی»، طرح راهیان پیشرفت به‌عنوان گامی اثر بخش در زمینه معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران بە نسل جوان، وزارت صمت به‌عنوان دستگاه اجرایی پیشرو در اجرای «طرح راهیان پیشرفت» میزبان اقشار مختلف جامعه در مراکز مهم صنعتی و دانش بنیان کشور بوده و تلاش شده دستاورد‌های علمی و صنعتی کشور برای اقشار مختلف جامعە روایت و تبیین شود.

در راستای معرفی دستاورد‌های صنعتی استان به آحاد مردم، امسال نیز در اولین اردو میزبان دانشجویان نخبه دانشگاه علم و صنعت تهران در یکی از بزرگترین واحد‌های صنایع غذایی استان و کشور بوده است.

با برنامه‌ریزی دفتر رسانه وزارت صمت و هماهنگی‌های روابط عمومی اداره کل اداره صمت استان البرز، روز‌های چهارشنبه هر هفته اردوی راهیان پیشرفت در استان البرز اجرایی خواهد شد تا گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعتی و دانش‌بنیان استان به اقشار مختلف جامعه معرفی شوند.

یادآور می‌شود بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی استان در زمره نشان‌های برتر صنعتی ملی و بین‌المللی هستند و در تامین انواع کالا و تجهیزات صنعتی مورد نیاز کشور از اهمیت بسزایی برخوردارند.

شایان ذکر است؛ روز چهارشنبه مورخ ۰۹ خردادماه ۱۴۰۳ صمت استان البرز، میزبان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری گروه مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت بود.

در این بازدید که با همکاری کارخانه تک ماکارون انجام شد، این گروه از دانشجویان با تکنولوژی‌های بروز صنعت استان و همچنین نحوه تولید فرآورده‌های غلات که از جمله مهمترین آن‌ها ماکارونی می‌باشد با هدف تهیه غذای سالم و ارگانیک از نزدیک آشنا شدند.

شرکت تولیدی تک ‏ماکارون با تکیه بر سه دهه تجربه و بهره ‏گیری از فناوری روز دنیا و نیروی انسانی متخصص و با درنظر گرفتن اصول و قوانین حاکم بر صنعت غذا، در زمینه تولید انواع پاستا و ماکارونی فعالیت می‌کند.

شرکت تولیدی تک ماکارون با راه اندازی هم‌زمان ۲ خط تولید انواع محصولات کوتاه و بلند و فراهم آوری شرایط مطلوبی همچون سالن‌های بزرگ منطبق با استاندارد‌های جهانی، امکانات و تاسیسات حرارتی و برودتی، سیستم‌های پیشرفته تصفیه آب و فاضلاب و سیستم کامپوتری و مدرن نگهداری و فرآوری و اختلاط مواد اولیه، توانست محصولات متنوع خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

این شرکت مجهز به مدرن‌ترین ماشین‌آلات از شرکت‌های برتر اروپایی است که می‌تواند با استفاده از سیستم‌های جدید در هر روز حدود ۱۲۵۰ تن آرد و ۷۰۰ تن انواع پاستا و اسپاگتی را بوسیله ۸ خط تولید محصولات بلند و کوتاه (فرمی) با بهترین کیفیت تولید کند.

سطح بالای اتوماسیون این خطوط از طریق ادغام تمامی اندازه گیری‌های واحد کنترل منطقی بوسیله برنامه بدون دخالت نیروی انسانی اعمال میگردد که در نوع خود مجهز به آخرین فن آوری روز دنیا می‌باشد.

شرکت تک ماکارون علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی و ارسال محصولات متنوع پاستا و ماکارونی، آرد بسته‌بندی شده و انواع پودرکیک در طعم‌های مختلف به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور پهناور ایران، در عرصه جهانی نیز نامی شناخته شده به شمار می‌رود.

این شرکت با کیفیت مطلوب محصولات مختلف پاستا و ماکارونی، بسته بندی زیبا و طراحی‌های جذاب به کار گرفته شده، صادرات خود را به بیش از ۴۳ کشور مختلف به گروه مصرف کنندگان ماکارونی اضافه کرده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده