تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۴۲۴۲۸
سرویس خبر : محیط زیست
معاون رئیس‌جمهور:

ملاحظات محیط زیستی در فعالیت‌های معدنی مورد توجه قرار دارند

‌می‌متالز - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: منابع معدنی با توجه به ملاحظات محیط زیستی باید دیده شود.

به گزارش می‌متالز، علی سلاجقه روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر اظهارداشت: نگاه به منابع معدنی با توجه به ملاحظات محیط زیستی باید دیده شود، می‌توان با استفاده از تکنولوژی‌ها و روش‌های روز دنیا مسائل محیط زیستی را حل کرد.

وی تاکید کرد: صنایع معدنی باید به سمت ایجاد زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی بروند، چرا که منابع، نیروی انسانی و ظرفیت‌های آن وجود دارد.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: شهید آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به تولید داشت و این نگاه در بدنه دولت نیز وجود دارد.

براساس این گزارش از جمله مصوبات این نشست که تعدادی از مدیران استانی نیز حضور داشتند، اجازه محیط زیست برای فعال شدن ۲ خط تولید در جهان فولاد سیرجان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به منظور افزایش میزان تولید فولاد در استان بود.

همچنین با اجازه محیط زیست و رعایت نکات زیست محیطی، امکان فعالیت گل‌گهر در منطقه بهرام گور مهیا شد.

در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون اقتصادی استاندار کرمان به سیرجان و در محل مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر، برخی از مسائل مهم محیط زیستی صنایع مطرح و برای حل آنها مصوباتی در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده