تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۲۴۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبات‌بخشی به حوزه اقتصاد کلان، اولویت مجلس دوازدهم

‌می‌متالز - نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی دوازدهم گفت: باید اصلاح سیاست‌های منتج به بازار سرمایه را لحاظ و برای این بخش چاره‌اندیشی کنیم چراکه متأسفانه بازار سرمایه وارد چندمین ماه شاخص‌های منفی خود شده است و این شرایط به‌صلاح اقتصاد کشور نیست.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه با اشاره به اولویت‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی دوازدهم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی مجلس دوازدهم ثبات بخشی به حوزه اقتصاد کلان کشور است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس دوازدهم تأکید کرد: به‌واقع هر عاملی که باعث ایجاد ثبات اقتصادی در کشور می‌شود باید مد نظر قرار گیرد و مسائل مربوط به آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال یکی از این دست موارد، مهار تورم و یا کاهش رشد نقدینگی است لذا باید راهکار‌های لازم برای این مهم مد نظر قرار گیرد، همچنین مجلس دوازدهم باید اصلاح نظام ارزی را لحاظ و برای این مهم چاره‌اندیشی کند.

زنگنه با بیان اینکه "سیاست‌های ارزی کشور در ماه‌های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است. " اضافه کرد: به‌واقع اصلاح سیاست‌های ارزی می‌تواند در اقتصاد کلان امری مؤثر قلمداد شود و مشکلات این بخش را برطرف کند.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت رفع مشکلات بازار سرمایه تأکید کرد: همچنین ما باید اصلاح سیاست‌های منتج به بازار سرمایه را لحاظ و برای این بخش هم چاره‌اندیشی کنیم چراکه متأسفانه بازار سرمایه وارد چندمین ماه شاخص‌های منفی خود شده است و این شرایط به‌صلاح اقتصاد کشور نیست، همچنین مجلس دوازدهم باید اصلاح سیاست‌های بودجه‌ریزی در کشور را مجدداً ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده