تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۴۲۶۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضازاده:

مهار سیاست‌های غلط بانک مرکزی اولویت دارد/ موانع جذب نیرو‌های شرکتی و قراردادی رفع شود

‌می‌متالز - نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: یکی از اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم قبل از مهار تورم یا گرانی‌ها باید مهار برخی از سیاست‌های بانک مرکزی باشد.

به گزارش می‌متالز، یعقوب رضازاده با اشاره به موضوعاتی که باید اولویت اقتصادی مجلس دوازدهم باشد، گفت: یکی از اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم قبل از مهار تورم یا گرانی‌ها باید مهار برخی سیاست‌های بانک مرکزی باشد، چراکه بانک مرکزی با در پیش گرفتن سیاست‌های غلط به منظور کاهش نقدینگی با هدف مهار تورم منجر به خوابیدن بازار سرمایه شده است و حتی مردم برای دریافت وام‌ها و تسهیلات خرد با مشکلات بسیاری رو به رو شده‌اند تا جایی که جلوی پرداخت وام‌های مهمی همچون ازدواج نیز گرفته شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه رئیس بانک مرکزی با اعمال سیاست‌های غلط خود مردم را به شدت دچار مشکل کرده و بازار به اصلاح خوابیده است لذا به محض آغاز به کار مجلس دوازدهم به این مهم ورود جدی خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین جلوگیری از ورشکستگی صنایع و کارخانجات بزرگ و کوچک مساله دیگری است که باید به آن پرداخت چراکه سیستم بانکی با بلوکه کردن سرمایه‌ها و اموال آنها این کارخانجات را به تعطیلی کشانده و کارگران بسیاری بیکار شده‌اند، درواقع صاحبان صنایع نمی‌توانند از عهده بازپرداخت وام‌های سنگین بانکی برآیند، لذا در نتیجه اسناد آنها توسط بانک‌ها ضبط شده که تمامی این موارد همگی ناشی از سیاست‌های غلط بانک مرکزی است.

رضازاده مطرح کرد: گرانی اقلام اساسی، مسکن، خودرو و... نیز ناشی از عدم نظارت وزارتخانه امور اقتصاد و بانک مرکزی است تاجایی که می‌توان گفت؛ ضعیف‌ترین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد پس از انقلاب را تجربه کرده‌ایم.

این نماینده مجلس همچنین به سیاست‌های غلط سازمان استخدامی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه رئیس این سازمان مانع از جذب نیرو‌های شرکتی و قراردادی شده است، تا جایی که جوانان بسیاری با مدارک تحصیلی بالا بیکار و سرگردان مانده‌اند که این مساله آسیب‌های اجتماعی را بیشتر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده