تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۲۴۷۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرکل صمت استان لرستان خبر داد؛

لزوم ایجاد پایانه صادرات سنگ لرستان توسط فعالان اقتصادی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان لرستان اعلام کرد که پایانه صادرات سنگ استان باید توسط فعالان اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش می‌متالز، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان امروز (دوازدهم خردادماه) در حاشیه جلسه شورای اداری الیگودرز که با حضور استاندار لرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه لاستیک‌سازی الیگودرز در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار فعال در حال احداث بوده و قرارداد تولید آن منعقد شده است.

وی افزود: ۱۸ هزار متر سوله این مجموعه لاستیک‌سازی در حال ساخت بوده که فاز اول آن ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک و حجم سرمایه‌گذاری آن ۳۰ میلیون یورو ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریالی است.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه احداث این مجموعه لاستیک‌سازی الیگودرز یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، ادامه داد: در الیگودرز حوزه معدنی سیلیس وجود ندارد و کربنات کلسیم است.

وی با اشاره به ایمکه سه زنجیره در استان تعریف شده که بعد از شیلات و گیاهان دارویی زنجیره کربنات کلسیم نیز وجود داشته، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ واحد و طرح صنعتی در حوزه کربنات کلسیم فعالیت داشته و بالغ بر ۵۰ درصد آنها در همین دولت شکل گرفته است.

جعفری اضافه کرد: اجرای طرح تولید کاغذ از سنگ در استان به محوریت ایمیدرو است و ۵ میلیون دلار قرارداد آن منعقد و تأمین اعتبار شده و ۵۰ درصد ماشین‌آلات نیز ساخته شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم ظرف ۴ الی ۵ ماه آینده این پروژه راه‌اندازی شود، یادآور شد: ایجاد بازار سنگ مستلزم این است که پایانه صادرات سنگ توسط فعالان اقتصادی راه‌اندازی شود.

مدیرکل صمت استان لرستان همچنین گفت: همه معادنی که در شهرستان الیگودرز هستند باید در قالب مزایده به شخصیت‌های حقیقی که شایسته دریافت صلاحیت از نظام مهندسی را دارند، واگذار شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد