تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۴۲۴۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش بیکاری جزو اصلی‌ترین اهدافم خواهد بود

‌می‌متالز - نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس گفت: کاهش بیکاری جزو اصلی‌ترین اهدافم در دوران خدمت در مجلس دوازدهم خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، محمد امیر به اولویت‌های کاری خود در مجلس دوازدهم اشاره کرد و گفت: کاهش بیکاری جزو اصلی‌ترین اهدافم در دوران خدمت در مجلس دوازدهم خواهد بود، به‌ویژه در استان خوزستان که ظرفیت بالای نفتی، گازی، پتروشیمی و کشاورزی بسیاری دارد، اما باید بررسی شود چرا سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در این استان ندارند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی بروکراسی اداری را یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان‌هایی مانند خوزستان دانست و افزود: باتوجه به تصویب قوانین متعدد در دوره‌های قبلی مجلس برای کاهش بروکراسی اداری باید ضمن انجام وظیفه نظارتی خود برای اجرای قوانین نسبت به اصلاح قوانین دارای مشکل نیز اقدام کنیم.

وی جذب سرمایه‌گذار خارجی برای رونق اقتصادی در کشور را ضروری خواهند و گفت: صرفا با رونق اقتصاد در استان خوزستان علاوه‌بر حل مشکلات اقتصادی مردم این استان می‌توان اقتصاد کل کشور را نیز بهبود بخشید چراکه این استان منبع اصلی نفت و گاز کشور است، بنابراین کافی است بتوانیم تولید بیشتر داشته و با دور زدن تحریم‌ها به صادرات و ارزآوری بیشتری برسیم. 

امیر با بیان اینکه آموزش و پرورش استان خوزستان به لحاظ کیفی و کمی در انتهای جدول آموزشی کشور قرار دارد، ادامه داد: متاسفانه وضعیت آموزشی در این استان مناسب نیست و مردم با کمبود‌های شدید فضای آموزشی، نیرو انسانی متخصص و کیفیت آموزشی رو به رو هستند، لذا بنده تمام تلاش خود را برای بهبود این وضعیت خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد