تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۴۲۵۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز ۱۳ خرداد ثبت شد؛

خروج ۴۸ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام در روز قرمز شاخص کل

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز حجم معاملات ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگ سهم به ارزش معاملاتی ۱.۶۸۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش می‌متالز، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل امروز با کاهش ۶.۸۰۷ واحدی و ثبت ۰.۳۳ درصد کاهش به ۲.۰۸۷.۲۷۲ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۳.۱۷۹ واحدی و ثبت ۰.۴۶ درصد منفی به ۶۸۱.۵۶۳ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۱.۶۸۰ میلیارد تومان بود همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۰ میلیون تومان و سرانه فروش ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۲۵۲ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

او افزود: امروز ۷۳ درصد بازار یعنی ۵۴۲ نماد منفی و ۲۷ درصد بازار یعنی ۲۰۴ نماد کار خود را با مثبت به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت طلا به میزان ۱۴ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت محصولات شیمیایی با ۴۸ میلیارد تومان خروج پول بود.

این کارشناس بازار بیان کرد: امروز در ادامه روز‌های گذشته بازار سردرگم برای خرید است و ارزش معاملاتی کم نشان از عدم اعتماد بازار به سیاست‌های آینده اقتصادی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده