تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۰۹
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۴۳۱۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد ۲.۵ برابری ظرفیت تولید در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»/ برنامه‌ریزی برای تولید ۶ هزار تن کنسانتره در معدن مس چهارگنبد طی سال جاری

‌می‌متالز - مدیرعامل معادن مس چهارگنبد گفت: ظرفیت تولید کنسانتره مس در این شرکت ۲.۵ برابر شده و به ۶ هزار تن در سال ۱۴۰۳ خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «رضا بلوردی» با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به سیاست مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، چندین برنامه را برای افزایش تولید در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان این که افزایش و تکمیل اکتشافات معادن مس در اختیار شرکت چهارگنبد تا سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد، افزود: در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره تولید شده است، اما درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۳ به تولید ۶ هزار تن دست پیدا کنیم.

مدیرعامل معادن مس چهارگنبد افزود: با کشف ذخایر جدید، میزان ذخایر موجود از ۳ میلیون تن به ۸ میلیون تن افزایش یافته است و ظرفیت تولید هم به ۶ هزار تن در سال ۱۴۰۳ خواهد رسید که رقم قابل‌توجهی است.

وی نصب خط جدید فرآوری در کنار خط قدیم فرآوری را از عوامل ۲ برابر شدن تولید در سال ۱۴۰۳ برشمرد و افزود: روند تولید در ۲ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ رشدی را بیش از برنامه نشان می‌دهد که امیدواریم در ادامه سال نیز رشدی بیشتر از پیش‌بینی‌ها صورت گیرد.

بلوردی از افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت تولید در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان کرد: توانستیم در سال گذشته با افزایش عیار ورودی کارخانه تغلیظ و اصلاح خطوط فرآوری از حداکثر ظرفیت اسمی کارخانه قدیم استفاده کرده و در پایان سال ۱۴۰۲ رشد ۲۲۸ درصدی محقق شود.

مدیرعامل معادن مس چهارگنبد گفت: به پشتوانه این تغییرات و کشف ذخایر جدید، علاوه بر افزایش خط فرآوری که در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می‌رسد، تولید ما از ۲ هزار و ۷۰۰ تن در سال به ۶۰۰۰ تن در سال ۱۴۰۳ می‌رسد.

وی در رابطه با تامین تجهیزات مورد نیاز تصریح کرد: در خصوص خط جدید، تامین تجهیزات از طرف تامین‌کنندگان داخلی صورت گرفته است و بر اساس سیاست‌های کلان شرکت ملی مس، کلیه برنامه‌های توسعه‌ای شرکت بر پایه تولید داخل خواهد بود.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده