تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۳۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس دوازدهم مطرح کرد:

نقش‌آفرینی بازار سرمایه در رونق تولید/ تحقق توسعه پایدار با پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد

‌می‌متالز - مصطفی مطورزاده، نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به این که توسعه پایدار با پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد محقق می‌شود، بیان کرد: بازار سرمایه با ابزار‌های متنوع و گوناگونی که در اختیار کسب‌وکار‌ها قرار می‌دهد، بستری مناسب جهت تامین مالی است.

به گزارش می‌متالز، «مصطفی مطورزاده» با بیان این که بازار سرمایه از ارکان مهم و اساسی اقتصاد و مرکزی برای تامین مالی شرکت‌های تولیدی و خدماتی در عرصه اقتصادی است، گفت: با مشارکت بیش از پیش مردم در عرصه اقتصادی و جذب آنها به سمت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌توان گام‌های بزرگی برای رونق و توسعه واحد‌های تولیدی در کشور برداشت.

جایگاه بورس در جهش تولید

مطورزاده با تاکید بر جایگاه بازار سرمایه در تحول و جهش تولید در اقتصاد، اظهار داشت: این بازار در بین دیگر بازار‌های مالی جایگاه بسیار قابل توجه و پررنگی را ایفا می‌کند و سازمان بورس و اوراق بهادار در بین دستگاه‌های دولتی، کلیدی‌ترین نقش را در جمع‌آوری نقدینگی‌ها و سرمایه‌های مردم و هدایت آن به سمت تولید بر عهده دارد.

اهمیت بخش خصوصی در پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد

این نماینده مجلس، در ادامه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد را ضروری خواند و گفت: پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، یکی از موارد مهم و اساسی است که می‌تواند منجر به توسعه پایدار در اقتصاد شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد با حضور پررنگ بخش خصوصی امکان‌پذیر است، اظهار داشت: ابلاغ دستورات یک شبه و خلق‌الساعه برخی قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، سرمایه‌گذاران اقتصادی چه در داخل و خارج کشور را با مشکل مواجه کرده و قدرت تصمیم‌گیری را از سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی کشور سلب می‌کند بنابراین بهتر است در مسیر تثبیت برخی قوانین و مقررات اقدام و نظارت بیشتری صورت گیرد.

دستورالعمل‌های خلق‌الساعه

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، دولت می‌بایست باید با کاهش صدور دستورالعمل‌های خلق‌الساعه و پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد زمینه لازم را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم آورده و موجب خروج سرمایه‌گذاران از کشور نشود.

مطورزاده با یادآوری این که بازار سرمایه با حمایت دولت و مجلس می‌تواند برای رشد اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند، افزود: یکی از الزامات اساسی رونق تولید، فراهم کردن بستر‌های مناسب جهت تأمین مالی و سرمایه مورد نیاز شرکت‌ها است که بازار سرمایه با ابزار‌های متنوع و گوناگونی که در اختیار کسب‌وکار‌ها قرار می‌دهد، بستری مناسب جهت تأمین مالی آنها است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده