تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۳۲۱۴
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر صمت خبر داد؛

بیش از ۱۲۰ همت فروش اعتباری پتروشیمی‌ها به‌صورت زنجیره‌ای و تا مصرف کننده نهایی منتقل می‌شود

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزارت صمت از انتقال بیش از ۱۲۰ همت فروش اعتباری پتروشیمی‌ها به‌صورت زنجیره‌ای و تا مصرف کننده نهایی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، در اولین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه طا‌ها (طرح اعتبار هوشمند اصناف) در وزارت صمت و تفاهم منعقد شده با شرکت صنایع ملی پتروشیمی، بیش از ۱۲۰ همت در سال‌جاری اعتبار از طریق پتروشیمی‌های متقاضی به‌صورت اعتباری به زنجیره تولید کشور تا مصرف کننده نهایی خواهد رسید.

وی افزود: طی تفاهم مذکور، اصناف و صنایعی مشمول دریافت مواد اولیه به‌صورت اعتباری از صنایع پتروشیمی شده که خود به مشتریان و مصرف‌کنندگانشان به صورت اعتباری کالا دهند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، ادامه داد: طرح کارت اعتباری طا‌ها در نوروز ۱۴۰۳ با اختصاص بیش از ۲ همت اعتبار به حدود ۴۰۰ هزار نفر با عنوان طرح عیدتاعید و ذیل مرکز امور اصناف و بازرگانان معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت به صورت آزمایشی اجرا شد که پس از تقدیر از استان‌های برگزیده توسط مقام عالی وزارت، اجرای آن وارد مرحله گسترده‌تری شد تا بتواند بر اساس تضامین متقاضی از جمله دارایی‌ها و گواهی کسر از حقوق به متقاضیان بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان جهت خرید ۲ ماهه تا ۶ ماهه اعتبار دهد.

شاه‌میرزایی همچنین گفت: مهم‌ترین ویژگی این تامین مالی زنجیره تولید به‌صورت اعتباری سود صفر درصد آن نسبت به تامین مالی بانکی بوده و اعتبار را به زنجیره مولد تولید منتقل می‌کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده