تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۴۳۴۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار زنجان:

استفاده از ظرفیت معادن برای تولید ثروت در کشور ضروری است

‌می‌متالز - استاندار زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت معادن در راستای تولید ثروت، گفت: کار در این حوزه باید همسو با اهداف بوده و قوانین را نیز نقض نکند.

به گزارش می‌متالز، محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۲۴ خردادماه) در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، اظهار کرد: برای افزایش تولید ناخالص داخلی در سال‌های آینده باید روش‌های جدیدی از تولید ثروت را شناسایی و اجرا کنیم که بهره‌مندی از ظرفیت بالای معادن در این راستا کارگشا خواهد بود.

وی تصریح کرد: توسعه معادن باید هم راستا با برطرف کردن مشکلات پیرامونی فعالیت این واحد‌ها باشد، چراکه دایر بودن معدن در هر نقطه ناخودآگاه در کنار ایجاد ثروت مشکلاتی همچون تخریب راه‌ها یا مسائل زیست محیطی دارد که باید به این نکات توجه ویژه شود تا ساکنان منطقه از این وضع متضرر نشوند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی روی در زنجان، گفت: باتوجه به نگرانی‌های مردم در رابطه با فعالیت این شهرک و نوع جانمایی آن طی سال‌های گذشته اجازه هیچ‌گونه توسعه در این محل به فعالان صنعتی داده نشده است و معتقدیم در ادامه واحد‌هایی که نیاز به نوسازی و یا توسعه دارند باید در محل دیگر این کار را انجام دهند و دیگر این شهرک توسعه نخواهد یافت.

وی افزود: البته اقداماتی نیز در راستای کاهش آسیب فعالیت این واحد‌های صنعتی نیز انجام شده و با جدیت مسائل در این رابطه پیگیری می‌شود تا نگرانی مردم را در این رابطه به حداقل برسانیم.

افشارچی همچنین با اشاره به فعالیت مجمع نمایندگان استان در مجلس گفت: امیدواریم با هم‌افزایی با نمایندگان شاهد توسعه استان باشیم و ما نیز خود رامجری قوانین می‌دانیم و آماده همکاری هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده