تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۴۳۳۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر خبر داد:

ظرفیت‌های بالقوه معدنی از مهم‌ترین ظرفیت‌های اشتغال در منطقه ارسباران

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از معرفی برگزیدگان جشنواره رویش با محوریت معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته مرکز رشد واحد‌های فناور شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اسدالله شفیع زاده، در اختتامیه جشنواره رویش، مهمترین ظرفیت‌های مهم منطقه ارسباران و شهرستان اهر را در زمینه تولید، رونق اقتصادی و اشتغال وجود پتانسیل‌های بالقوه معدنی و فرآوری مواد معدنی از جمله مس و طلا برشمرد و افزود: استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی، مطالعاتی و اکتشاف خصوصا در حوزه معادن می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان شهرستان اهر و منطقه ارسباران را برطرف کند.

وی همچنین به ظرفیت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در زمینه‌های علمی، پژوهشی، آزمایشگاهی و ... نیز اشاره کرد و گفت: این واحد دانشگاهی با همه امکانات و تجهیزات بروز و پیشرفته آزمایشگاهی و علمی آماده هرگونه عقد قراراداد و حمایت از افراد و شرکت‌های کارآفرین و فعالی هستند که بتوانند ایده‌ها و طرح‌های فناور که دارای توجیه اقتصادی می‌باشند را تا رسیدن به مرحله تجاری‌سازی کمک کند.

شفیع زاده در ادامه از وظایف اصلی مرکز رشد واحد‌های فناوری اهر تشویق و مشارکت دادن اعضای هیات علمی و دانشجویان در ایجاد واحد‌های فناور با هدف تجاری‌سازی ایده‌های نو، توسعه و ارتقای ارتباط با صنعت می‌باشد که امیدواریم با برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های علمی و پژوهشی به این امر مهم دست پیدا نماید.

مدیر مرکز رشد و فناوری واحد‌های شهرستان اهر نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مسوولان استانی و شهرستانی گفت: هدف از برگزاری جشنواره رویش با محوریت معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته، حمایت از ایده‌های نو، استعداد‌های درخشان و کارآفرینان به منظور ایجاد بستر مناسب برای تولید و تجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش بنیان می‌باشد.

مصطفی شکری افزود: فراخوان این جشنواره از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ برای علاقه‌مندان شرکت کننده در این رویداد علمی و فناورانه درج و بعد از وصول ۲۴ اثر فاخر به دبیرخانه مراحل داوری آن انجام و در نهایت ۵ نفر برگزیده اصلی شامل: "وحید طهماسبی" با ایده محوری " طراحی و ساخت دستگاه نلسون برای جدایش ثقلی عناصر گرانبها و چگالی بالا" حائز شرایط استقرار در دوره رشد به عنوان نفر اول، "مهران ادوای" با ایده محوری" تولید جوهر رنگی مخصوص سنگ‌های گرانیتی" حائز شرایط استقرار در دوره رشد و رتبه دوم و "مهدی اشرفی" با ایده محوری " تصفیه زهاب اسیدی معادن" حائز شرایط استقرار در دوره رشد و رتبه سوم معرفی و "میلاد منافی" با ایده محوری" ساخت دستگاه ارزیابی قابلیت برش سنگ‌ها و طبقه بندی آن" و "یاشار سلیمانی" با ایده محوری " سیستم حمل شاول یا بیل مکانیکی در معادن" نیز حائز شرایط استقرار در دوره رشد شدند.

ظرفیت‌های بالقوه معدنی از مهمترین ظرفیت‌های اشتغال در منطقه ارسباران

ظرفیت‌های بالقوه معدنی از مهمترین ظرفیت‌های اشتغال در منطقه ارسباران

ظرفیت‌های بالقوه معدنی از مهمترین ظرفیت‌های اشتغال در منطقه ارسباران

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده