تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۴۳۶۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همزمان با سفر به خراسان‌رضوی رقم خورد؛

بهره‌برداری از ۲ واحد تولیدی دانش‌بنیان و فناور بانوان کارآفرین در شهرک صنعتی چناران با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

بهره‌برداری از ۲ واحد تولیدی دانش‌بنیان و فناور بانوان کارآفرین در شهرک صنعتی چناران با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
‌می‌متالز - همزمان با سفر جمعی اعضای هیات دولت به استان خراسان رضوی در مراسمی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دو واحد تولیدی بانوان کارآفرین مستقر در شهرک صنعتی چناران را مورد بهره‌برداری قرار داد.

به گزارش می‌متالز، همزمان با سفر جمعی اعضای هیات دولت به استان خراسان رضوی در مراسمی، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دو واحد تولیدی بانوان کارآفرین مستقر در شهرک صنعتی چناران را مورد بهره‌برداری قرار داد و از یک واحد صنعتی در حال توسعه که تماماً توسط یک بانوی ایرانی مدیریت و راهبری می‌شود، بازدید به عمل آورد.

وی در آئین بهره‌برداری از دو واحد تولیدی بانوان کارآفرین شهرک صنعتی چناران که با همراهی مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سیدالشهدای خدمت «شهید رئیسی» همیشه بر استفاده از تولیدات ایران تاکید داشتند و می‌فرمودند که وقتی جنسی را تولید داخل داریم به هیچ وجه نباید واردات آن را مجوز داد و به وزرا پشتیبانی کامل از تولیدات داخل را تاکید می‌کردند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: واحد‌های افتتاح و بازدید شده شامل تولید کننده انواع تشک ابر و پارچه‌های رو مبلی، واحد دانش بنیان تولیدی انواع رنگ و پوشش‌های محافظتی و واحد تولید کننده انواع نخ و منسوجات بافت بودند.

وی در این برنامه، از نزدیک در جریان مهمترین توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و همچنین مسائل و مشکلات این واحد‌ها قرار گرفت و برای رفع برخی موانع راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

خزعلی، تصریح کرد: در فاصله دو ساله که از بازدید اول و دوم من از برخی از واحد‌ها بود تحول چشمگیری را شاهد هستیم، توسعه واحد‌هایی که در گذشته بازدید کرده بودم قابل تحسین است و همینطور احیا واحد‌های تعطیل شده و افزایش واحد‌های موجود، بسیار جای شکرگزاری دارد و نشان دهنده به ثمر نشستن تلاش‌های دولت سیزدهم می‌باشد.

وی، در انتها ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم بازگشایی و توسعه واحد‌های تولیدکننده و کارآفرین بانوی استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: از اهم موضوعات مطرح شده در بازدید از واحد‌های تولیدی بانوان کارآفرین درخواست تامین سرمایه در گردش و مجوزات لازم جهت توسعه کسب و کار‌های ایجاد شده بود که امیدوارم با تدابیر مسئولین استانی شاهد رفع موانع و عملیاتی شدن طرح‌های تولیدی با مدیریت زنان صنعتگر باشیم.

تشکیل کارگروه حمایت و رفع موانع بانوان کارآفرینان استان خراسان رضوی برای اولین بار در کشور

در ادامه «جعفر فرشچی طوسی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: کارگروه حمایت از بانوان کارآفرین استان خراسان رضوی در جهت رفع مشکلات بانوان تولید کننده تشکیل شد.

وی بیان کرد: تعداد قرارداد‌های مربوط به زمین واگذار شده به بانوان کارآفرین خراسان رضوی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تاکنون ۴۰۹ مورد با مساحت ۱۵۴ هکتار بوده است که آنان در این زمین‌ها ۱۶۷ واحد صنعتی را ایجاد کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی اضافه کرد: بانوان کارآفرین استان از ابتدای انقلاب تاکنون با استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی برای سه هزار و ۴۹۰ نفر شغل ایجاد کرده‌اند که حدود ۱۵ درصد آن طی بیش از یک دهه گذشته انجام شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده